ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

معدوم شدن 97 تن فرآورده خام دامی در استان

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: بیش از ۱۵۸ تن فرآورده خام دامی در مراکز تحت نظارت دامپزشکی و کشتارگاه‌های استان در نیمه نخست امسال کشف و ضبط شد که ۹۷ تن آن معدوم شده است.

۹۷ به گزارش اترک، حمید رمضانی اظهار کرد: در این بازه زمانی ۲۳ هزار و ۴۹۸ نوبت از مراکز تولید، فرآوری، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی استان بازدید شده است.

وی افزود: در این بازدیدها، ۷۰ هزار کیلوگرم فرآورده کشف و ضبط و ۹ هزار و ۱۳۴ کیلوگرم مواد معدوم شده است.

وی خاطر نشان کرد: ۱۱ هزار و ۶۸۵ کیلوگرم فرآورده غیربهداشتی در کشتارگاه‌های دام و بیش از ۷۶ هزار و ۱۸۰ کیلوگرم فرآورده غیربهداشتی در کشتاگاه‌های طیور استان ضبط شده است.

رمضانی ادامه داد: همچنین در این مدت، ۲۳ هزار و ۱۸۶ راس دام سبک و دو هزار و ۲۴۲ راس دام سنگین در کشتارگاه‌های استان کشتار و هزار و ۱۰ تن گوشت قرمز استحصال شده است.

وی یادآور شد: با کشتار هفت میلیون و ۸۵۳ هزار قطعه مرغ هم، ۱۶ هزار و ۵۶۱ تن گوشت مرغ تولید شده است.

رمضانی افزود: در نیمه نخست امسال، ۴۴۵ تخلف بهداشتی به هنگام بازرسی‌ها کشف و در این زمینه، ۱۱۸ فقره پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع داده شده است که متخلفان، ۱۲۲ میلیون ریال جریمه شده اند.

وی درباره مبارزه با بیماری‌های دامی در استان گفت: در نیمه نخست امسال بیش از پنج میلیون و ۱۱۰ هزار راس دام تحت پوشش طرح‌های مبارزه با بیماری‌ها قرار گرفته و علیه بیماری اختصاصی و بیماری مشترک مایه کوبی شده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹.۴ درصد رشد دارد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت، بیش از ۵۶ درصد از برنامه‌های امسال در مبارزه با بیماری اختصاص دام و بیماری مشترک محقق شده است، اظهار کرد: امسال سه میلیون و ۲۷۱ هزار و ۲۸۸ راس دام علیه بیماری‌های اختصاصی از جمله آبله، تب برفکی، لمپی اسکین و طاعون نشخوارکنندگان کوچک مایه کوبی شده اند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی واکسیناسیون ۹ هزار و ۸۲۲ قلاده سگ هم علیه بیماری هاری را از دیگر اقدامات انجام شده برای کنترل بیماری‌ها در استان عنوان کرد و گفت: ۲۰۷ هزار و ۴۲۶ راس دام و حدود دو میلیون مترمربع اماکن دامی هم علیه انگل‌های خارجی سمپاشی شده است.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه