ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

اعمال افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ۲۵ اردیبهشت

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی از اعمال افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان از ۲۵ اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: در صورت تأمین اعتبار مابه‌التفاوت فروردین‌ماه نیز اعمال می‌شود.

به گزارش مهر، سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در نشست خبری گفت: افرادی که حداقل حقوق که حدود یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود دریافت می‌کردند، حقوق آن‌ها به یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد که ۳۶.۵ درصد افزایش برای حقوق آن‌ها اعمال می‌شود.

وی گفت: سایر سطوح نیز ۲۶۱ هزار تومان همراه با ۱۳ درصد افزایش حقوق آن‌ها انجام می‌شود که درمجموع هیچ بازنشسته‌ای کمتر از ۲ میلیون تومان نمی‌گیرد.

زدا در مورد پرداخت مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان نیز در فروردین‌ماه گفت: پرداخت حقوق‌ها ماهیانه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بار مالی دارد که در صورت تأمین این اعتبار، مابه‌التفاوت، حقوق آن‌ها را نیز پرداخت خواهیم کرد.

وی در مورد مزایای جانبی افزایش مستمری‌های بازنشستگان گفت: در سال گذشته حق همسر ۴۴ هزار تومان بود که امسال به ۵۰ هزار تومان افزایش یافت و همچنین حق اولاد ۸ هزار و ۹۰۰ تومان بود که به ۱۰ هزار و ۱۰۰ تومان رسید و حق همسر ۲۲ هزار و ۲۴۰ تومان بود که به ۲۵ هزار و ۱۳۰ تومان افزایش یافت همچنین حق بن بازنشستگان ۴۳ هزار تومان بود که با افزایش ۱۱.۶ درصدی به ۴۸ هزار تومان در سال جاری رسید.

وی تصریح کرد: حق سنوات بازنشستگان ۶ هزار و ۴۵۰ تومان در سال ۹۷ بود که امسال به ۶ هزار و ۹۵۰ تومان می‌رسد و حق مسکن از ۱۷, ۵۰۰ تومان به ۲۲ هزار تومان با افزایش ۱۹ درصد می‌رسد.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: میزان حق همسر برای مستمری‌بگیران که زیر ۲۰ سال سابقه، بین ۲۰ تا ۲۵ سال، بین ۲۵ تا ۳۰ سال و بالای ۳۰ سال دارند به ترتیب ۳ هزار، ۴۵۰۰، ۶ هزار و ۹ هزار تومان به مبلغ عنوان‌شده اضافه می‌شود. حق اولاد بیمه‌شدگان که مبلغ آن اعلام شد مربوط به بازماندگان بوده و در خصوص بازنشستگان و ازکارافتادگان مبلغ دو هزار تومان به آن عدد اضافه می‌شود که این حق اولاد تا سه فرزند پرداخت می‌شود.

وی گفت: بازنشستگانی که با ۱۰ سال سابقه بازنشسته شده‌اند انتظار نداشته باشند حقوقشان مانند سایر بازنشستگان با داشتن ۳۰ سال سابقه اضافه شود اما مستمری این افراد نیز ۳۶.۵ درصد اضافه خواهد شد.

وی تأکید کرد: طی سال‌های گذشته افزایش حقوق‌ها در تیر و مردادماه پرداخت می‌شد و در سال ۹۷ مابه‌التفاوت افزایش حقوق مستمری‌بگیران حداقل بگیر در شهریورماه و سایر سطوح در مهرماه پرداخت شد و افزایش مستمری‌ها در خرداد و سایر سطوح در مردادماه پرداخت شد که امسال با کمک سازمان برنامه و وزارت رفاه توانستیم با تأمین اعتبار افزایش‌ها را در پایان اردیبهشت‌ماه اعمال کنیم.

وی با اشاره به اینکه به دلیل اعمال قوانین، تأمین اجتماعی تعطیل نخواهد شد، گفت: در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان از بخش خصوصی طلب دارد که در این زمینه ما تلاش خواهیم کرد با تدابیری و البته حمایت‌های لازم این رقم را دریافت کنیم و فشار کمتری را به کارفرمایان و تولیدکنندگان داشته باشیم.

وی ادامه داد: در سال ۹۸، سازمان تأمین اجتماعی در کنار تولیدکنندگان و صنعتگران خواهد بود و حمایت‌های لازم را از آن‌ها در حوزه‌های مختلف خواهد داشت.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام سال رونق تولید ملی از سوی مقام معظم رهبری تمهیداتی از سوی سازمان تأمین اجتماعی برای کارآفرینان و کارفرمایان پیش‌بینی‌شده و درواقع بسته حمایت برای این افراد در نظر گرفته‌شده که این بسته شامل ۱۷ مورد که از آن جمله می‌توان به بخشودگی جرائم، تقسیط طولانی‌مدت و پرهیز از قوانین قهری اشاره کرد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه