ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

رشد 47 درصدی میزان آب ورودی به سدهای استان

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: میزان بارندگی از ابتدای مهر ماه سال جاری تاکنون دراستان ۱۷۵ متر مکعب بوده که این میزان در سال آبی گذشته ۵۶ متر مکعب بوده است.

به گزارش اترک، واسطه اظهار کرد: علاوه بر آن میزان بارندگی نسبت به بلند مدت نیز ۶۰ درصد افزایش داشته اما بیشتر بارندگی‌ها در منطقه آیرقایه و غلامان در شهرستان مرزی راز و جرگلان بوده است.

وی با اشاره به اینکه میزان آب ورودی به سدهای استان از ابتدای مهر ماه سال جاری تاکنون ۴۷ درصد رشد داشته است، افزود: میزان آبی که در سال آبی گذشته وارد مخازن سدهای استان شده است ۲۳ میلیون متر مکعب بوده این در حالی است این میزان در سال آبی جاری ۳۴ میلیون متر مکعب بوده است.

وی افزود: از آنجایی‌که تابستان امسال و سال گذشته، تابستان سختی بوده و آب موجود در سدها صرف مواردی همچون شرب و کشاورزی شده است، حجم مخازن فعلی سدها نسبت به سال گذشته چهار درصد کاهش داشته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: بر روی بارش باران آن‌قدر نمی‌توان حساب باز کرد چراکه به مدت دو سال است که کاهش‌های ۳۰ درصدی بارندگی را تجربه کرده‌ایم و تأثیر کاهش ۶۰ درصدی را در منابع آبی استان به دوش کشیده‌ایم و باید منتظر بنشینیم و ببینیم که میزان بارندگی‌ها تا شهریور ماه سال گذشته به چه شکل خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر بارش برف است که تأثیر چشم گیر بر روی سرشاخه‌ها و منابع آبی سد خواهد داشت.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه