ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

اعتیاد از نتایج استفاده نادرست دانش آموزان از شبکه‌های اجتماعی

معاونت آموزش و ساماندهی سازمان فضای مجازی خراسان شمالی گفت: آسیب‌هایی مانند اعتیاد از نتایج استفاده نادرست از شبکه‌های اجتماعی برای دانش آموزان است.

به گزارش اترک، حسین ناصری بابیان اینکه باید کارکردهای هر کدام از شبکه‌های اجتماعی به دانش آموزان آموزش داده شود، اظهار کرد: در کشور ما چند شبکه اجتماعی محدود بیشتر شناخته شده نیستند این در حالی است که 22 شبکه اجتماعی فعال هستند که هر کدام فواید بسیار زیادی دارند.

ناصری با اشاره به اینکه برخی از شبکه‌های اجتماعی کارکرد اصلی خود را از دست دادند، افزود: منتشر کردن انواع فیلم‌ها و عکس‌ها همچون شیوه استعمال مواد مخدر و ... در شبکه‌های اجتماعی موجب شده است که دانش آموزان با بسیاری از مسائلی که برایشان مناسب نیست آشنا شوند و همین موضوع موجب شد تا آسیب‌هایی مانند اعتیاد و... در بین دانش آموزان راه پیدا کند.

وی یادآور شد: دانش آموز باید قبل از استفاده از شبکه‌های اجتماعی با فواید و معایب آن شبکه به خوبی آشنا شود تا بعد از ورود به آن شبکه آسیبی او را تهدید نکند.

معاونت آموزش و ساماندهی سازمان فضای مجازی خراسان شمالی تصریح کرد: قبل از 18 سالگی فرزندان ما نباید حساب کاربری جداگانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته باشند و باید حضور آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی همراه با والدین باشد.

ناصری اظهار کرد: خانواده‌ها نباید کامپیوترهای فرزندان خود را در اتاق شخصی آن‌ها قرار دهند بلکه باید در فضای عمومی از خانه باشد تا نظارت خانواده‌ها نیز وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حضور در شبکه‌های اجتماعی و... باید خانوادگی باشد، خاطر نشان کرد: برخی از خانواده‌ها زمانی که در خانه هستند هرکدام از اعضا خانواده به صورت جداگانه وارد این شبکه‌های اجتماعی می‌شود که این مسئله به صورت ناخودآگاه به فرزندان می‌آموزد که تو هم می‌توانی به تنهایی در این فضا و هر کجا که می‌خواهی سر بزنی که این موضوع خطرات بسیاری را برای دانش آموزان ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اگر شبکه‌های اجتماعی با کارکردهای اصلی خودشان استفاده شود فواید بسیار زیادی دارند، افزود: وقتی صحبت از شبکه اجتماعی می‌شود آن را با پیام رسان‌ها اشتباه می‌گیریم در صورتی که وقتی وارد شبکه اجتماعی می‌شویم پای یک نفر و دو نفر در میان نیست در فیسبوک پای سه میلیارد انسان در میان است.

ناصری بابیان اینکه نظام لیبرالیست اعتقاد دارد که فضای مجازی متعلق به همه مردم است، ادامه داد: این در حالی بسیار مفید است که شبکه‌های اجتماعی به خوبی شناخته شوند و براساس کارکرد هر کدام از آن‌ها استفاده شود.

معاون آموزش و ساماندهی سازمان فضا مجازی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه با چشم باز باید وارد شبکه‌های اجتماعی شد، اظهار کرد: سرعت پیشرفت در افزایش سواد رسانه‌ای از سال 92 بسیار زیاد بوده است اما باز هم کار در حوزه زیاد است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه