ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس:

مالیات دریافتی به شکل فعلی از مردم، تولید فقر را افزایش می‌دهد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مالیاتی که در حال حاضر از مردم گرفته می‌شود تولید فقر را افزایش می‌دهد.

 

محمد وحیدی، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه مالیات متناسب با ارزش پول ملی و خلق پول تنظیم می‌شود، اظهار کرد: رابطه معناداری بین مالیات، تولید و اشتغال وجود دارد. زمانی که در بخش اشتغال و تولید شاخص‌های پایینی را داشته باشیم افزایش پایه‌های مالیاتی فشار را به اقشار ضعیف بیشتر می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه با مالیاتی که در حال حاضر از مردم گرفته می‌شود تولید فقر نیز افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: رشد نقدینگی تصاعد هندسی است ولی مالیات تصاعد حسابی دارد و در این دو نوع تصاعد با تورم نمی‌توان مالیات را از افراد سوداگر و واسطه‌ای گرفت بلکه فشار به کارمند حقوق بگیر افزایش پیدا می‌کند.

وحیدی با تأکید بر اینکه با رشد ۴۰ درصد تورم، ۲۰ درصد افزایش حقوق کارمندان وجود داشت، افزود: خراسان شمالی دومین استان فقیر کشور است و در حال حاضر فرار سرمایه اتفاق می‌افتد اما متاسفانه ۴۳ درصد افزایش مالیات برای این استان دیده شده است.

عضو کمیسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یک و نیم میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: مالیات این خانه‌های خالی را چگونه تنظیم می‌کنید؟ برای این موضوع باید سامانه متمرکز باشد که مبتنی بر اسناد، درآمدهای مالی و سیستم‌های بانکی عمل کنیم نه اینکه ممیز وارد شود. وقتی ممیز وارد می‌شود، فساد اداری افزایش پیدا می‌کند.

نتیجه عدم وجود بودجه فرهنگی متمرکز را در کف خیابان‌ها دیدیم 

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: قرار بود که در بودجه امسال، بودجه فرهنگی به صورت متمرکز باشد اما متاسفانه این موضوع لحاظ نشده که نتیجه این بودجه فرهنگی غیرمتمرکز را در کف خیابان‌ها مشاهده کردیم.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه جاجرم در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: اولین بار است که برنامه پنج ساله، ۷ ساله بسته می‌شود. سازمان برنامه و بودجه باید برای مردم توضیح شفاف و جدی داشته باشد که آیا این برنامه مبتنی بر برنامه دولت قبل است یا دولت فعلی.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در عملکرد تبصره ۱۴ مغایرت‌های جدی وجود دارد، افزود: اعتباراتی که در تبصره ۱۴ پیش‌بینی شده در فصل‌های زیربنایی مانند حوزه آموزش و پرورش پرداخت نشده که این بودجه را به بخش بودجه عمومی انتقال دادیم که اصلاً دیده نیز نمی‌شود.

تحقق کمتر از ۲۰ درصد اعتبارات سفرهای رئیس جمهور

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه درآمد نفتی به گفته وزیر نفت محقق شده اما سازمان برنامه چنین نظری ندارد، تصریح کرد: عملکرد سازمان برنامه و بودجه در سفرهای دولت مشخص نیست. تاکنون کمتر از ۲۰ درصد تخصیص اعتبارات سفر رئیس جمهور را داشتیم که در این موضوع باید به مردم پاسخگو باشیم.

عضو کمیسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گفته می‌شود در موضوع آرد مشکل حل شده است، تاکید کرد: اگر مشکلات آرد حل شده پس چرا شاهده صف‌های شلوغ نانوایی‌ها در استان‌های مختلف هستیم.

وحیدی با تاکید بر اینکه قرار بود در بودجه امسال، بودجه فرهنگی به صورت متمرکز لحاظ شود، تصریح کرد: این بودجه باز هم به صورت غیر متمرکز مشخص شده و ما نیز نتیجه بودجه فرهنگی غیرمتمرکز را در اتفاقات اخیر در کف خیابان‌ها مشاهده کردیم.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع شرکت‌های دانش بنیان مورد تأکید مقام معظم رهبری است، بیان کرد: با توجه به این موضوع در حال حاضر ۸ استان نسبت به سال قبل کاهش ۳۰ درصدی اعتبارات را داشته اند و با این شرایط چگونه می‌خواهیم از اولویت‌های اصلی کشور دفاع کنیم؟

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه