ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

فعالیت ۱۴۰ واحد فناور در خراسان شمالی

اترک: رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی از فعالیت ۱۴۰ واحد فناور در استان خبر داد.

به گزارش اترک، قربانی در نشست خبری گفت: در حال حاضر ۱۴۰ واحد فناور در خراسان شمالی فعالیت دارند که از این تعداد ۳۰ شرکت دانش بنیان بوده و در زمینه های صنعت، کشاورزی، ای تی و ... فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری نیازهای استان در عرصه های مختلف را شناسایی و به واحدها و شرکت های دانش بنیان منعکس می کند، اظهار کرد: هم اکنون ستاد اقتصاد دانش بنیان با هماهنگی وزارت علوم و وزارت کشاورزی تشکیل شده و طبق تعریف آیین نامه این ستاد عفت حوزه از جمله کشاورزی و صنعت در آن گنجانده شده است.

قربانی تصریح کرد: در حال حاضر بخش عمده ای از نیازهای استان شناسایی و در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار گرفته تا برحسب نیاز، فرصت های جدیدی ایجاد کنند.

وی افزود: این در حالیست که ۳۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی توسط وزارت کشاورزی برای فعالیت های دانش بنیان و فناور محور استان خراسان شمالی اختصاص یافته و این نشان از توجه ویژه به مباحث دانش بنیانی است.

به گفته وی، آمار اشتغال در شرکت های دانش بنیان استان روبه افزایش و قابل ارتقا است.

وی با بیان اینکه مسوولان برای تامین اراضی پارک های علم و فناوری در شهرستان ها همکاری کنند، افزود: به لحاظ فضای فیزیکی در شهرستان های شیروان، اسفراین و مانه و سملقان مشکلی وجود ندارد ولی مسوولان برای واگذاری زمین در شهرستان های گرمه، رازوجرگلان و جاجرم باید کمک حال پارک علم و فناوری باشند.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی در قانون جدید جهش تولید دانش بنیان پارک ها مجاز هستند تا املاک، زمین و ساختمان‌های خود را برای استقرار شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان واگذار کنند.

قربانی با اشاره به حمایت از شرکت های تعاونی دانش بنیان، بیان کرد: در صورتی که شرکتی تعاونی در زمینه فناوری، کشاورزی و صنایع دستی فعالیت و برای افراد زیادی اشتغال ایجاد کند از حمایت پارک علم و فناوری برخوردار می شود که «آراد لیان» با اشتغالزایی مستقیم برای ۴۰۰ نفر از جمله این شرکت ها محسوب می شود.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه