ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

نهضت ملی مسکن راهی برای تأمین مهم‌ترین نیاز سبد خانوارها خراسان شمالی

اترک: مسکن یکی از نیازهای پایه و اساسی همه افراد و خانوارهای که گاها تأمین آن با مشکلات متعددی مواجه می‌شود اما تدبیر خوبی که دولت اتخاذ کرده، طرح نهضت ملی مسکن راهی برای تأمین این نیاز مهم سبد خانوارها به‌خصوص در استان کم درآمدی مانند خراسان شمالی است و ازاین‌جهت....

به گزارش اترک، مسکن یکی از نیازهای پایه و اساسی همه افراد و خانوارهای که گاها تأمین آن با مشکلات متعددی مواجه می‌شود اما تدبیر خوبی که دولت اتخاذ کرده، ازاین‌جهت نهضت ملی ساخت مسکن چند وقتی به‌ راه افتاده و این طرح راهی برای تأمین این نیاز مهم سبد خانوارها به‌خصوص در استان کم درآمدی مانند خراسان شمالی است و ازاین‌جهت می‌توان امیدوار بود یکی از چالش‌های اساسی خانوارهای استان در حال رفع شدن است.

همان‌طور که اشاره شد دولت‌ها با ویژگی‌های گوناگون اقتصادي، اجتماعي و سياسي براي رفع مسائل مربوط به مسکن اقدام کرده‌اند چراکه علاوه بر رفع نیاز خانوارها، بخش مسکن تأثیر بسزایی بر اشتغال دارد بطوریکه سهم اشتغال‌زایی بخش مسکن، جزو بالاترین آمار اشتغال‌زایی در میان سایر بخش‌های اقتصاد کشور است.

البته ناگفته نماند بروز موضوعات گسترده در سطوح مختلف اقتصادی و سیاسی کشور ازجمله تعیین تکلیف برجام، افزایش نقدینگی، جهش نرخ ارز و ... طی سال‌های اخیر منجر به تحولات عظیمی در بازار مسکن شده که عمدتاً مبتنی برافزایش قابل‌ملاحظه قیمت بوده که دسترسی به مسکن را برای جمع کثیری از افراد با سختی مواجه شد.

به‌هرحال تأمین مسکن آن‌هم در استان کم درآمدی مانند خراسان شمالی با تدابیر دولت اتفاق خوشایندی است و تمام دستگاه‌های اجرایی در این حوزه هم تا به امروز اقدامات خوبی را انجام داده‌اند.

+نقش بانک مسکن در نهضت ملی مسکن

یکی از دستگاه‌های مؤثر در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در خراسان شمالی بانک مسکن است، بانکی که توسعه‌ای و تخصصی دولتی بوده و همواره در اجرای سیاست‌های کلان اقتصادی درزمینهٔ ساخت‌وساز و رونق‌بخش مسکن و ساختمان ‌همواره نقش مهمی را ایفا کرده است.

بانک مسکن همیشه همراه دولت و اقشار آسیب‌پذیر بوده و در این راه بسیار فعال و مؤثر عمل کرده و امروز نیز درزمینهٔ ساخت و بهسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و مشارکت در ساخت پروژه‌های انبوه در بخش مسکن نقش مؤثری دارد.

بانک مسکن تنها بانک تخصصی در بخش مسکن بوده و با تجربیات موفقی که در پرداخت تسهیلات مسکن مهر داشته است، هم‌اکنون در طرح نهضت ملی مسکن هم به‌خوبی عمل می‌کند.

+پرداخت ۳۰۴۳ فقره تسهیلات نهضت ملی مسکن توسط بانک مسکن خراسان شمالی

معاون شعب بانک مسکن خراسان شمالی در گفتگو با اترک، بابیان اینکه مسکن یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین دغدغه‌های مردم و جامعه است، گفت: بانک مسکن به‌عنوان یک بانک دولتی و مجری سیاست دولت در موارد پولی، مسکن و ساختمان است به‌طوری‌که ۹۰ درصد تسهیلات این بانک منوط به تسهیلات مسکن و ۱۰ درصد در سایر بخش‌ها مانند صنعت، ازدواج، اشتغالزابی و... است.

محمود خاقانی اظهار کرد: بانک مسکن صرفاً به دنبال کسب سود نیست بلکه اجرای سیاست دولت‌ها از اولویت‌های این بانک بوده و اکنون هم پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در اولویت بانک است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در خراسان شمالی افزود: سال گذشته بانک مسکن به ۳۶۲ واحد به ارزش هزار و ۱۳۲ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد و امسال این مبلغ هشت هزار و ۹۰۴ میلیارد ریال به دو هزار و ۶۸۱ واحد بوده است.

خاقانی گفت: درمجموع از ابتدای آغاز طرح نهضت ملی مسکن در خراسان شمالی تاکنون، سه هزار و ۴۳ فقره تسهیلات به ارزش ۱۰ هزار و ۳۶ میلیارد ریال توسط بانک مسکن به متقاضیان پرداخت شد.

وی اضافه کرد: در طرح نهضت ملی مسکن، پرداخت تسهیلات به ازای هر واحد در شهر بجنورد سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرها به ازای هر واحد سه میلیارد ریال است.

به گفته خاقانی، تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن ۱۸ درصد و بازپرداخت تسهیلات با احتساب دوران مشارکت،۲۰ ساله است و این تسهیلات به‌صورت چهار مرحله‌ای آزاد می‌شود.

وی  افزود: از زمان آغاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان، استقبال شهروندان از سایر منابع تسهیلاتی درزمینهٔ ساخت و خرید مسکن کاهش‌یافته به‌طوری‌که طی چهار ماه نخست امسال فقط 933 میلیارد ریال تسهیلات مسکن از محل منابع داخلی بانک مسکن استان برای ساخت 38 واحد مسکونی تقاضا شد که به تقاضاها اختصاص یافت.

معاون شعب بانک مسکن خراسان شمالی اظهار کرد: طی سال گذشته نیز بابت خرید مسکن از محل منابع داخلی بانک مسکن استان یک هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات برای خرید یک هزار و 217 واحد مسکونی و طی چهارماهه نخست امسال نیز 388 میلیارد ریال تسهیلات برای خرید 262 واحد مسکونی تقاضا شده که به این تقاضاها پرداخت شدند

+ثبت‌نام ۱۷۷۳ متقاضی جدید تاکنون در طرح نهضت ملی

قاسم قاسمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی هم در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در استان گفته است:« در هفتمین مرحله طرح نهضت ملی مسکن، ۱۷۷۳ متقاضی جدید تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن در خراسان شمالی ثبت‌نام کردند که این متقاضیان در مرحله تائید استعلام توسط وزارت راه و شهرسازی هستند.

تاکنون ۱۵ هزار واحد از پروژه‌های نهضت ملی مسکن را در استان شروع کردیم و ۶۱۱۲ واحد در مرحله فونداسیون در دست اجرا داریم و مابقی واحدها در مرحله اخذ پروانه است.

تأمین زمین برای کلیه متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در استان انجام‌شده است و دو هزار واحد نیز از واحدهای مسکن مهر نیمه‌تمام که پیشرفت صفرتا ۱۵ درصد داشتند جهت تسریع در احداث به نهضت ملی مسکن تبدیل کردیم.»

+استفاده واحدهای نهضت ملی مسکن از انرژی سبز

عطا ا... فضیلت زاده معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی خراسان شمالی هم گفته است:« در سالهای گذشته بحث انرژی سبز زیاد مطرح نبود و در ساختمان‌ها استفاده نمی‌شد ولی امروزه با توجه به بحث نهضت ملی مسکن دارای اولویت اصلی احداث یک ساختمان قرارگرفته است.

 تسهیلاتی بین ۵۰۰ میلیون ریال تا یک میلیارد ریال برای استفاده انرژی‌های سبز و مصالح نوین در ساختمان‌ها در نظر گرفته‌شده است که در صورت استفاده در بحث نهضت ملی مسکن این تسهیلات به وام اصلی اضافه خواهد شد.»

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه