ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

قرارداد سرخابی‌ها در آستانه افشا

گروه اقتصادی: پس از خریدهای زودهنگام و تابستانی رضا درویش و باشگاه پرسپولیس، برخی رقیبان و هواداران آنها شروع به حمله به این تیم کرده و مدعی شدند ستاره‌های بزرگ با ارقام نجومی خریداری شده اند.

این در حالی است که یک منبع موثق و نزدیک به باشگاه پرسپولیس به ما گفت: «اتفاقا اغلب رقیبان ما با ارقام نجومی با بازیکنان جدید و تمدیدی خود قرارداد بسته اند که به مراتب بالاتر از پرسپولیس است. باشگاه پرسپولیس در بازار آشفته نقل و انتقالات اتفاقا کمتر از این تیم‌های مدعی ریخت و پاش کرده است. ما بازیکنانی گرفتیم که از باشگاه‌های دیگر پیشنهادات ۲۰، ۲۵ و حتی ۳۰ میلیارد تومانی داشتند اما به عشق پرسپولیس، پیراهن این تیم را برتن کردند.»

این فرد مطلع همچنین رقم دقیق خریدهای جدید پرسپولیس را به اطلاع خبرورزشی رساند که می‌توانید آن را در قالب گزارش و به ترتیب گران‌ترین تا ارزان‌ترین بخوانید.

۱- سعید صادقی؛ ۱۴ میلیارد تومان!

شاه ماهی نقل و انتقالات تابستانی در حالی با پرسپولیس قرارداد امضا کرد که تقریبا تمام تیم‌های مدعی را خواهان خود می‌دید. سعید صادقی با ۱۴ پاس گل و۷ پاس گل، ستاره فصل گذشته لیگ برتر بود که با پیشنهادات ۲۳ تا ۲۵ میلیارد تومانی هم مواجه شد اما به خاطر پرسپولیسی بودن خودش و خانواده اش به این تیم پیوست. صادقی در حال حاضر با ۱۴ میلیارد تومان گران‌ترین بازیکن تیم پرسپولیس محسوب می‌شود.

۲- گئورگی گولسیانی: ۴۰۰ هزار دلار

مدافع گرجستانی فصل گذشته سپاهان اصفهان هم به دلیل توانایی بازیسازی از خط دفاع و قدرت سرزنی اش از جمله مدافعان مورد علاقه یحیی گل محمدی است. گئورگی گولسیانی هم با ۴۰۰ هزار دلار دومین بازیکن گران تیم پرسپولیس در حال حاضر است.

۳- علیرضا بیرانوند و دانیال اسماعیلی فر؛ ۱۲ میلیارد تومان

عنوان سومین بازیکن گران تیم پرسپولیس به صورت مشترک به علیرضا بیرانوند و دانیال اسماعیلی فر تعلق می‌گیرد. بیرانوند دروازه بان ملی پوش پرسپولیس است که سابقه ۴ قهرمانی متوالی در لیگ برتر با این تیم را دارد و دانیال اسماعیلی فر بر اساس آمار بهترین مدافع راست فصل گذشته لیگ برتر بوده است. قرارداد این دو بازیکن مطرح در لیگ بیست و دوم ۱۲ میلیارد تومان ارزش مالی دارد.

۴- سروش رفیعی؛ ۱۱ میلیارد تومان

شماره ۷ پرسپولیس با قرارداد ۱۱ میلیارد تومانی، رتبه چهارم گران‌ترین بازیکنان تازه وارد این تیم را به خود اختصاص داده است. سروش رفیعی چند سالی می‌شود که پس از ماجرای گابریل کالدرون و قرار گرفتن در لیست مازاد پرسپولیس در اردوی ترکیه دوست دارد قرمزپوش شود و بالاخره هم به این هدف خود رسید. برخی‌ها مدعی هستند سروش رفیعی زمینه پرسپولیسی شدن دوستاره لیگ برتری در فصل نقل و انتقالات را فراهم کرده است.

۵- مرتضی پورعلی گنجی؛ ۱۰ میلیارد تومان!

شاید باورش سخت باشد که در میان خریدهای سرشناس پرسپولیس، مرتضی پورعلی گنجی با ۱۰ میلیارد تومان ارزان‌ترین باشد اما این خبر درست است. مدافع سرشناس تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه یک سالی به دلیل مصدومیت و عمل جراحی رباط صلیبی از میادین فوتبال دور بود و بر همین اساس با این مبلغ به پرسپولیس پیوست تا دومین جام جهانی خود را در قطر تجربه کند.

نکته اول؛ پرسپولیس در نقل و انتقالات تابستانی، محمد مهدی احمدی و سینا اسدبیگی را نیز خریداری کرده که ارقام آنها پایین و به اندازه بازیکنان متوسط این تیم است.

نکته دوم؛ در میان قدیمی‌های پرسپولیس، مهدی ترابی با ۱۲ میلیارد تومان گران‌ترین بازیکن به شمار می‌رود. پشت سر ترابی بازیکنانی مثل؛ وحید امیری (۱۰ میلیارد تومان)، امید عالیشاه (۹ میلیارد تومان)، کمال کامیابی نیا (۸ میلیارد تومان) و ... قرار می‌گیرند.

افزایش ۴۰ برابری قرارداد دو استقلالی!

روح‌الله مفیدی عضو هیئت مدیره باشگاه صنعت نفت آبادان در خصوص مواجه شدن با ارقام عجیب و نامتعارف در نقل و انتقالات گفت: بله وجود داشت. آقای زواری و حامدی فر فوق العاده بازیکنان خوبی بودند ولی فکر می کنم با رقمی سی چهل برابر قرارداد ما به استقلال رفتند. چیزی که از ما خواستند دو برابر سقف درنظر گرفته شده بود. امیدوارم شرایط طوری شود که در سال های آینده چنین مشکلاتی نداشته باشیم.

او در واکنش به سوال دیگری که چرا بودجه باشگاه صنعت نفت آبادان به مانند دو تیم دیگر استان خوزستان یعنی نفت مسجد سلیمان و فولاد خوزستان نیست، اضافه کرد: خب فولاد که داستانش مشخص است. فولاد شرکت دولتی نیست و محدودیت های مالی متوجهش نیست. ولی باشگاه نفت مسجد سلیمان بودجه مشابه با ما دارد. اما ما باید تشریفات اداری بیشتری را طی کنیم تا به بودجه خودمان برسیم.

درخواست سهامداران برای شفاف شدن قرارداد سرخابی ها

با این همه یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به به پایان نقل و انتقالات پیش فصل مسابقات لیگ برتر در ۹ شهریور گفت: قراردادهای بازیکنان، کادر فنی و حمایتگری سرخابی ها باید برای سهامداران شفاف شود.

محمد خبری زاده با بیان اینکه هر قراردادی که بر سود و زیان شرکت ها اثر مثبت و منفی دارد باید طبق قانون بر روی کدال منتشر شود به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مهمترین بخش هزینه ای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مربوط به قراردادهای بازیکنان و کادر فنی است. به دلیل اهمیتی که اطلاعات قراردادها دارند باید کامل و شفاف منتشر شوند. مسئولیت صحیح بودن اطلاعات منتشره ابتدا برعهده دو باشگاه و با انتشار گزارشات حسابرسی شده، مسئولیت بر عهده حسابرس است.

وی افزود: ممکن است بازیکنی دو قرارداد داشته باشد. یکی رسمی که منتشر می‌شود و یک قرارداد غیر رسمی که اگر به هر شکلی با باشگاه ارتباط داشته باشد عملا شفاف سازی صورت نخواهد گرفت ولی اغلب قراردادهای غیر رسمی فرآیندی جدا از باشگاه است. انتشار قراردادها هزینه پرداختی باشگاه‌ها را و قراردادهای حمایتگری، درآمدهای باشگاه را مشخص می‌کند. سهامدار نیز بر این اساس میزان سود و زیان احتمالی را تخمین و می‌تواند در رابطه با اقدام خرید و فروش تصمیمی صحیح اتخاذ کند.

قرارداد بازیکنان استقلال و پرسپولیس در آستانه افشا

همچنین مدیرعامل شرکت فرابورس ایران درباره آخرین وضعیت نمادهای استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: ما اقداماتی را درباره شفاف سازی قرارداد بازیکنان استقلال و پرسپولیس انجام می‌دهیم تا قرارداد بازیکنان افشا شود.

وی درباره زمان بازگشایی نماد استقلال و پرسپولیس افزود: فعلا نمی‌توانیم درمورد زمان بازگشایی صحبت قطعی کنیم.

مدیرعامل فرابورس درباره افزایش فصلی دامنه نوسان، گفت: ما گزارش خود را در این خصوص به سازمان بورس ارسال کردیم و تصمیم با سازمان بورس است

به گزارش اترک، طبق اعلام سازمان لیگ فوتبال، زمان نقل و انتقالات تابستانی و پیش فصل مسابقات باشگاهی در لیگ برتر از دوشنبه ۲۳ خرداد آغاز و چهارشنبه ۹ شهریور به اتمام می‌رسد. نقل و انتقالاتی که جدا از هیجان فوتبالی آن به سبب حضور دو تیم استقلال و پرسپولیس در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس برای این دو تیم با شفافیت بیشتری همراه خواهد بود و باید دو باشگاه قراردادها را روی سامانه کدال بارگذاری کنند تا به زودی گشایش نماد آنها صورت گیرد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه