ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

اختصاص ۸ میلیارد ریال برای مرمت محوطه باستانی ریوی خراسان‌شمالی

اترک: معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: امسال هشت میلیارد ریال اعتبار برای حفاظت، مرمت و تامین زیرساخت های محوطه باستانی ریوی شهرستان مانه و سملقان اختصاص یافت.

به گزارش اترک، حسین رحمانی اظهار داشت: محوطه باستانی ریوی ۱۱۰ هکتار گستره دارد و به عنوان قدیمی ترین استقرارگاه انسان در شمالشرق کشور شناخته می شود که به عصر مفرغ باز می گردد و از سال ۱۳۴۶ در فهرست میراث فرهنگی ثبت ملی شد.

وی تصریح کرد: بخش هایی از این محوطه باستانی به دلیل فعالیت کوره های آجر پزی از سال ۱۳۶۰ در معرض تخریب قرار دارد و متاسفانه برخی افراد در گذشته بدون توجه به میله کوبی سازمان میراث فرهنگی اقدام به تاسیس کوره های آجرپزی کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: این کوره ها حدود ۳ درصد از مرکز و جنوب این محوطه تاریخی را تخریب کردند به طوری که یکی از تپه های مرکزی و مهم تاریخی به طور کامل و در حدود سه چهارم از تپه دیگر را تخریب و محو کردند که در نقشه های هوایی در سالهای قبل از تخریب این دوتپه وجود دارند و نمایان هستند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی افزود: ۱۲میلیارد ریال سال گذشته به مرمت این اثر تاریخی اختصاص یافت و بخش هایی از این محوطه مرمت شد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه