ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

کاهش ۱۶ درصدی پرونده های نزاع در خراسان شمالی

اترک: طبق اعلام پزشکی قانونی خراسان شمالی، طی چهار ماهه ابتدایی امسال تشکیل پرونده های مصدومین نزاع در پزشکی قانونی استان با کاهش ۱۶ درصدی مواجه بوده است.

به گزارش اترک، پدیده نزاع و درگیری در جامعه، از آن دسته آسیب‌هایی است که با ایجاد اختلال در روابط اجتماعی، فضایی آکنده از بغض، کینه و دشمنی را در میان افراد به وجود می‌آورد که این امر با زمینه‏سازی برای ایجاد نزاع و تنش‌های بعدی، جامعه را از نظر مادی و معنوی متضرر می‌سازد.

برخی مسایل اجتماعی و اقتصادی گاها در برخورد افراد تاثیر گذار بوده و ممکن است موجب کاهش آستانه تحمل آنها شود، یعنی می توان چنین برداشت کرد که دامنه دلایل نزاع در جامعه از مسایل اجتماعی و اقتصادی تا مسایل اخلاقی و رفتاری گسترده است.

به جرات می توان گفت، نوسانات شدید قیمت‌ها، اختلاف طبقاتی، افسردگی، اختلالات شخصیتی و بی‌عدالتی از جمله عواملی محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر موجب افزایش نزاع و درگیری در جامعه شده است.

با این وجود آنچه که امروز پزشکی قانونی خراسان شمالی از شمار مراجعین نزاع به این سازمان در عنوان اعلام کرده کاهش ۱۶ درصدی مراجعین این بخش است.

البته این را هم بدانید که پزشکی قانونی آمار نزاع در استان را اعلام نمیکند بلکه امار منازعاتی که به آن ها ارجاع می شود را اعلام می دارد چرا که بسیاری از منازعات به پزشکی قانونی ارجاع داده نمی شود و به صلح و سازش ختم می شود.به عبارتی پزشکی قانونی تنها مواردی را بررسی می کند که شکایتی در مورد آن ها صورت گرفته باشد و فرد مدعی صدمات و جراحات بر اثر نزاع باشد که پزشکی قانونی آن ها را به دقت مورد بررسی قرار می دهد.

+کاهش ۱۶ درصدی پرونده های نزاع در خراسان شمالی

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی با اعلام کاهش ۱۶ درصدی پرونده های مصدومین نزاع در استان در گفتگو با ما گفت: بدین ترتیب به طور میانگین روزانه بیش از 23 نفر به دنبال مصدومیت در نزاع در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شده اند که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 3354 نفر بود.

محمدرضا نورس اظهار کرد: تا پایان تیر ماه دو هزار و 857 نفر مدعی مصدومیت در نزاع در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شده اند که از این تعداد هزار و ٩٥٠ نفر مرد و ٩٠٧ نفر زن هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان بجنورد با یک هزار و 158 نفر بیشترین تعداد مراجعه نزاع را داشته است، افزود: اسفراین با 546 نفر، شیروان با 521 نفر،آشخانه با 254 نفر، فاروج با 171 نفر،جاجرم با 141 نفر در رتبه های بعد قرار دارند. به گفته نورس، شهرستان راز نیز با 66 نفر کمترین مصدوم نزاع معاینه شده را داشته است.

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: مطابق سالنامه آماری پزشکی قانونی کشور، در سال 1400 استان خراسان شمالی نسبت به جمعیت در رتبه چهارم قرار داشته که با نگاهی به توزیع سنی مصدومین نزاع، آموزش مهارت کنترل خشم و حفظ آرامش به ویژه در جوانان ضرورت دارد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه