ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

در راستای رفع مزاحمت های شغلی شهرداری مشهد صورت گرفت :

پلمپ انبارهای ضایعات در محدوده شهری مشهد مقدس

اترک/ تقی زاده: انبارهای ضایعات در محدوده شهری مشهد مقدس با هماهنگی دستگاه محترم قضا و نیروی محترم انتظامی برخورد قانونی با واحدهای متخلف در حال اجرا است.

سید حمزه علوی، سخنگوی این سازمان از اقدام سازمان در خصوص پلمپ انبارهای ضایعات در محدوده ی شهر مشهد مقدس خبر داد.

علوی با اشاره به این مطلب که از زمان اوجِ بروز و همه گیری بیماری کرونا تعداد زباله گردها و به طَبَع آن تعداد انبارهای ضایعات بیشتر گردیده اظهار داشت: متاسفانه با زیاد شدن تعداد انبارهای ضایعات امروز شاهد بسیاری از مشکلات بهداشتی و آسیب های اجتماعی و امنیتی در سطح شهر هستیم.

سخنگوی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآرده های کشاورزی افزود: در نتیجه ی بروز این مشکلات شهرداری مشهد نیز از طریق کمیسیون بند ۲۰، و مطابق موارد مندرج در بند ۲۰ ماده ی ۵۵ قانون شهرداریها اقدام به شناسایی این انبارها نموده و با هماهنگی دستگاه محترم قضا و نیروی محترم انتظامی برخورد قانونی با واحدهای متخلف درحال اجرا می باشد .

وی گفت: تعداد انبارهای ضایعات شناسایی شده که بصورت مسکونی، واحد صنفی و یا انبار در سطح شهر شناسائی شده بالغ بر۹۵۰ واحد بوده و برابرِ مصوبه هیات محترم وزیران در سال ۱۳۹۶ میبایست کلیه انبارهای ضایعات به خارج از محدوده شهری انتقال یابند و مطابق مصوبه کمیسبون بند ۲۰ شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در سال ۱۴۰۰ و دستور قاضی سید هادی شریعت یار، معاون محترم پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب شهر مشهد، شناسایی، تخلیه و پلمب کلیه انبارهای ضایعات در حال اجراست.

علوی افزود: روند تخلیه و پلمپ انبارهای ضایعات غیر مجاز در قالب واحدهای صنفی و یا انبار با همکاری دستگاه محترم قضایی و نیروی محترم انتظامی در حال انجام می باشد ولی تخلیه و پلمپ واحدهای مسکونی که بصورت انبار ضایعات فعالیت میکنند تحت ماده ۶۸۸ قانون بهداشتِ محیط صورت می پذیرد که پروسه ی طولانی تری دارد.

وی خاطر نشان ساخت که نکته ی قابل توجه در این مورد این است که انبارهایی که در حال حاضر تخلیه و پلمپ میشوند به هیچ عنوان باز نخواهند شد مگر اینکه مالکینِ این واحدها نسبت به عدم واگذاری مجدد ملکشان به اینگونه واحدها و تغییر کاربری آن متعهد گردند و در این زمینه نیز تاکنون موفقیت های بسیاری کسب گردیده و تاکنون شاهد کم شدن بسیاری از اینگونه انبارهای ضایعات غیر مجاز که بیشتر آنها در مناطق ۲، ۳، ۴و ۶ شهرداری شهر مشهد مقدس متمرکزند بوده ایم  .

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه