ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

خراسان شمالی در خطر سقوط طلاق و اعتیاد

مرکز استان خراسان شمالی به دلیل آمار بالای سکونت مردم در حاشیه شهر با مشکلات عدیده‌ای در حوزه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی درگیراست.

به گزارش تسنیم، مرکز استان خراسان شمالی به دلیل آمار بالای سکونت مردم در حاشیه شهر با مشکلات عدیده‌ای در حوزه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی درگیر است.

با توجه به آمارها متاسفانه شاهد افزایش روزافزون آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، سرقت و بسیاری دیگر از این آسیب‌ها در استان هستیم که لزوم توجه بیشتر دستگاه‌های متولی امر را می‌طلبد تا با برنامه ریزی از رشد این آسیب‌ها جلوگیری شود.

اگر چه خراسان شمالی در سال گذشته رتبه نخست کشور در شاخص ازدواج را کسب کرد اما با توجه به رتبه خراسان شمالی و آمارهای نگران کننده استان در حوزه طلاق و این که در سال گذشته خراسان شمالی رتبه 9کشور در حوزه طلاق را کسب کرد باید هر چه زودتر در این راستا اقداماتی انجام گیرد.

خودکشی یکی دیگر از این آسیب‌های اجتماعی است که با توجه به مسائل و مشکلات مالی و فقر حاکم در مناطق حاشیه شهر بجنورد روند افزایشی به خود گرفته است و متاسفانه شاهد و بروز این پدیده شوم در بین جوانان و نوجوانان هستیم. حضور بیش از پیش دستگاه‌های فرهنگی و اجرای برنامه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در راستای پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان ساکن در این مناطق خود زمینه کاهش این مشکلات را فراهم می‌کند.

نبود زیر ساخت در راستای فعالیت های ورزشی و فرهنگی نیز خود دلیلی بر افزایش این مشکلات است. بیشتر مناطق حاشیه شهر سهم بسیار اندکی در توسعه خدمات شهری بخصوص فعالیت‌های فوق برنامه و ورزشی برای جوانان و نوجوانان از جمله سالن‌های ورزشی، زمین فوتبال و استخر عمومی دارند که با تامین این کمبودها می‌توان به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک شایانی کرد.

 

+طلاق و خودکشی دو نمونه از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی خراسان شمالی است

رضایی کارشناس علوم اجتماعی با اشاره به آمار بالای طلاق و خودکشی در استان، اظهار داشت: طلاق و خودکشی دو نمونه از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی استان هستند که باید هر چه زودتر از طریق ریشه‌یابی و برنامه ریزی در راستای کاهش این آسیب‌ها اقداماتی انجام گیرد.

وی یکی از دلایل این آسیب‌ها را بی سوادی ویا کم سوادی خانواده ها و جوانان برشمرد و افزود: در راستای کاهش این آسیب‌ها نه تنها آموزش و پرورش و نهضت سواد آموزی استان بلکه تمام دستگاه‌ها باید همت کنند تا با ریشه‌کن کردن بی‌سوادی بسیاری از این مشکلات رفع گردد.

کارشناس مسائل اجتماعی در پایان گفت: با تلاش در راستای ارتقای سطح سواد در جامعه و ارتقای سطح سواد در استان و توانمند شدن افراد بار سنگینی از روی دوش نهادهای حمایتی برداشته می‌شود. همچنین در راستای توانمند سازی ساکنین حاشیه شهر باید طرح‌هایی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان اجرا گردد تا با آموزش این افراد مشکلات مربوط به بیکاری ساکنین این مناطق رفع گردد.

 

+اولویت اجرای برنامه های فرهنگی و هنری استان مناطق حاشیه شهر است

تقی صادقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اولویت مناطق کم برخوردار در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در استان، اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق کم برخوردار استان اقدام به برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی به اعتبارات اختصاص یافته در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی استان اشاره کرد و گفت: در سال جاری بیش از 20میلیارد ریال اعتبار با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی به فرهنگ و هنر خراسان شمالی اختصاص یافت که در تلاش هستیم این مبلغ در سال‌های بعد افزایش یابد.

وی افزود: برای تابستان امسال بیش از 200 برنامه در شهرهای استان اجرا می‌شود که در تلاش هستیم اولویت اجرای این برنامه‌های تابستانه در محلات کم برخوردار و حاشیه شهر‌ها و با هدف ایجاد هر چه بیشتر نشاط اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد مواد مخدر باشد.

صادقی در پایان گفت: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی از فیلم‌های کوتاه با موضوعاتی همچون طلاق، اعتیاد، فضای مجازی، کنترل خشم، خانواده، فرزند آوری و سبک زندگی اسلامی حمایت می‌شود.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه