ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

ایران دارای کمترین جرائم نیروهای مسلح در دنیا

اترک: رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: کشورما کمترین جرائم مربوط به نیروهای مسلح را در بین کشورهای دنیا دارد.

به گزارش اترک، حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان در آیین تکریم و معارفه رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان و دادستان نظامی خراسان شمالی ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) با اشاره به برخی ویژگی‌های این امام بزرگوار اظهار کرد: دشمن به بدترین وضع امام حسین (ع)، یارانش و خانواده ایشان را به شهادت رساند و در تاریخ چنین جنایتی بزرگ نداریم اما آنچه برای ما باید بیش از همه نمود داشته باشد راه این امام بزرگوار است.

وی گفت: امروز در جامعه ما بحث بی حجابی توطئه دشمن است و هر روز به ابعاد آن می‌پردازد، تاریخ ملت ایران پوشیدگی را به اثبات رسانده است.

حجت الاسلام پورخاقان با بیان اینکه برهنگی و لودگی در عالم وجودی برای زن نیست و تمام اشراف و اشراف زادگان در پوشش مناسبی قرار داشته‌اند، اظهار کرد: امروز هم در جهان غرب که سینمای هالیوودی برهنگی و لودگی را به جهان سوم القا می‌کند، خانواده‌های اصیل مغرب زمین هم زیر بار برهنگی نمی‌روند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور در ادامه این آیین با اشاره به اینکه امروز در استان ولایت مدار خراسان شمالی قرار داریم تا از یک خادم مردم در نیروهای مسلح تجلیل و دیگر خادم را معرفی کنیم، افزود: سازمان قضایی نیروهای مسلح یکی از مراجع بسیار مهم و حساس در امر قضایی کشور است، تا جایی که مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه این سازمان این گونه می گویند که سازمان قضایی نیروهای مسلح دستگاه حساس و مهم است و اهمیتش از دستگاه غیرنظامی بیشتر است اگر چه دستگاه قضایی حساس است اما سازمان قضایی خیلی مهم است، نصیحت خوب است اما کافی نیست در کنار نصیحت باید نیرویی باشد کار انجام دهد و آن سازمان قضایی است.

وی با اشاره به اینکه مخاطب این سازمان، نیروهای مسلح بوده و مسیولیت سنگینی به دوش دارند، اظهار کرد: هر چند به لحاظ آماری پرونده‌های زیادی در این سازمان نیست البته هم نباید باشد اما وجود یک پرونده نیز زیاد است چرا که نیروی نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی خود حافظ جان، مال و ناموس کشور هستند و مردم هم به این نیروها پناه می‌برند و در زمان مشکلات و گرفتاری‌ها پناهگاه آن‌ها این نیروها هستند و نیروی مسلح پشتیبان امن ملت محسوب می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه نیروی انتظامی در هر کجا و هر زمان و در هر مناسبتی همیشه در صحنه حضور دارند، گفت: مأموریت نیروی انتظامی نسبت به سایر نیروهای مسلح بیشتر در دیدگاه مردم جلوه گری می‌کند و نیروی انتظامی حضور دارد تا آمار تصادفات و سرقت کاهش یابد.

وی کمترین جرائم بین نیروهای مسلح دنیا را متعلق به کشورمان دانست و افزود: این موضوع سلامت نیروهای ما را نشان می‌دهد و تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا این نیروها سالم بمانند به عبارتی ما حافظ سلامت نیروهای مسلح هستیم و هیچگاه خود را در مقابل آن‌ها نمی‌بینیم.

حجت الاسلام پورخاقان با اشاره به بند پنجم اصل ۱۵۶ قانون اساسی مبنی بر اینکه پیشگیری از جرم یکی از وظایف قوه قضاییه است، اظهار کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح هم جزوی از این قوه هستند و هر چه در آموزش عرق بیشتری ریخته شود در میدان جنگ خون کمتری ریخته می‌شود.

وی تصریح کرد: اینکه بگوییم قانون دست و پای ما را بسته حرف درستی نیست و قانون به کارگیری سلاح مشکلاتی دارد که باید رفع شود، ما هم وظیفه داریم واقعیت گرا بوده و مدافع حق باشیم، نیروی ما در شرایط خاص چه کند مانند این است راننده در شرایط کاملاً سخت دچار تصادف می‌شود در یک فاصله زمانی بسیار کوتاه تمام آیین نامه را در ذهن خود مرور کند.

حجت الاسلام پورخاقان گفت: همه جا مدافع نیروهای مسلح بوده‌ایم حتی آنجا که یک نیرو را مجازات می‌کنیم بحث دفاع از نیروهای مسلح است.

وی تصریح کرد: از پرونده‌هایی که برای تیراندازی نیروهای نظامی و انتظامی که منجر به قتل شد ۹۳ درصد آن منجر به تبرئه شده است و همه جوانب امر را در نظر داریم تا مأموری در شرایط انتخاب صحیح قرار بگیرد.

حجت الاسلام پورخاقان در ادامه همچنین کمترین جرائم نیروهای مسلح کشور را در خراسان شمالی دانست و گفت: در فضای خوب و توام با تعامل همه اعضای شورای قضایی و اعضای شورای تأمین، کار را به پیش ببرند، در وقایع اخیر خراسان شمالی یکی از استان‌های آرام کشور بوده است.

وی افزود: مسلم محمدیاران از افتخارات خراسان شمالی است و به این نتیجه رسیدیم که وی در جایگاه بزرگی باید ارائه خدمت دهد، وقتی نیروی انتظامی و نظامی حساس است قاضی هم باید حساس‌تر باشد.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: به گفته مقام معظم رهبری با دستمال کثیف نمی‌شود شیشه کثیف را تمیز کرد و دستمال باید کاملاً تمیز باشد تا شیشه را پاک کند و از این رو ما به استان خراسان شمالی افتخار می‌کنم که چنین نیروهایی را تربیت کرده است.

وی افزود: همچنین مجتبی زارع از افتخارات دادگستری است و زین پس به عنوان رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان شمالی ارائه خدمت می‌دهد و محمود رحمانی هم از قضات پرتلاشی است که پس از این به عنوان دادستان نظامی این استان خدمت خواهد کرد.

+نظم و امنیت خراسان شمالی مثال زدنی است

رییس کل دادگستری خراسان شمالی هم در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری محرم اظهار کرد: دستگاه عدلیه در دوران اجرای سند تحول قرار دارد، این سند مورد تأیید و تاکید مقام معظم رهبری است که باید اجرایی شود.

حجت الاسلام براتی زاده با بیان اینکه تحول و تعالی با اجرایی این سند محقق می‌شود، افزود: دستگاه قضایی باید به نقطه‌ای برسد که مورد مطلوب مقام معظم رهبری، سازمان قضایی و مردم باشد.

حجت الاسلام براتی زاده تحول را مقدمه تعالی و تغییر در رویکرد، رویه، سیاست‌ها و مدیریت‌ها را مقدمه‌ای برای تحول دانست و گفت: این آیین تکریم و معارفه، تغییری در راستای تحول و تعالی است که در این آیین محمدیاران تکریم و ارتقا می‌یابد و دکتر زارع به عنوان جانشین وی مسیولیت سازمان نیروهای مسلح استان را می‌پذیرد.

وی به نمایندگی از اعضای شورای تأمین استان خراسان شمالی و شورای قضایی استان از خدمات ارزشمند مسلم محمدیاران تشکر کرد و گفت: ارتقا مسیولیت وی، مایه افتخار دستگاه قضایی و هم استانی‌ها است که چنین فرزندان شایسته‌ای در دامن خود پرورش می‌دهد.

حجت السلام براتی زاده با اشاره به اینکه با ارتقاء این مسیولیت تراز استان هم ارتقاء می‌یابد، اضافه کرد: نیروهای مسلح ما با کشورهای دیگر بسیار متفاوت هستند و همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند شما نیروهای مسلح در خدمت نظام و مردم و یک نیروی مسلح انقلابی و مکتبی هستید و این جایگاه برای صیانت از نیروی‌های مسلح است.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی با بیان اینکه با توجه به انسجام، وحدت و همدلی بین مسیولین استان، کارگزاران و اعضای شورای تأمین استان، نظم و امنیت مثال زدنی در خراسان شمالی حاکم است، گفت: مشکل خاصی بین مسیولان نیست و این موضوع موجب ایجاد نظم و امنیت در استان است که فرصتی برای توسعه خراسان شمالی است چرا که این استان در شاخص‌های توسعه‌ای عقب است و از این فرصت می‌توان برای توسعه استفاده و خراسان شمالی را چند قدمی ارتقاء داد.

+کاهش جرائم نیروهای مسلح خراسان شمالی

رییس اسبق سازمان قضایی خراسان شمالی در ادامه این آیین ضمن تسلیت ایام سوگواری محرم با ارائه گزارش مختصری از اقدامات وی در مسند دادستان و رییس سازمان قضایی خراسان شمالی گفت: به سلامت نیروهای مسلح استان اعتقاد و ایمان دارم و با برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، جلوگیری و پیشگیری از جرم هدفمند بوده است.

وی از کاهش جرائم و پرونده‌های تشکیل شده در نیروهای مسلح استان خبر داد و افزود: با توجه به سیاست‌های قوه قضایی که در پیش گرفتیم، تمام پرونده‌های مسن نیروهای مسلح در دادگاه نظامی یک، دو، دادسرا و سطح سازمان قضایی خراسان شمالی وجود ندارد.

محمدیاران اضافه کرد: مردم در پناه امنیت هستند و از این رو از نیروهای مسلح انتظار سلامت دارند.

مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور یکی از وظایف سازمان قضایی را تسهیل گری در جهت رفع مشکلات نیروی مسلح عنوان کرد و گفت: یا پیگیری‌های انجام شده و اجرای درست وظایف، چالش‌های نیروی نظامی و انتظامی با برخی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان رفع شد.

گفتنی است در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات مسلم محمد یاران در مسند ریاست سازمان قضایی استان خراسان شمالی، وی به عنوان مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور انتصاب و زارع به عنوان رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان شمالی معرفی شد.

همچنین در این مراسم، رحمانی به عنوان دادستان نظامی استان خراسان شمالی معرفی شد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه