ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

معاون استاندار تهران تاکید کرد؛

لزوم تدوین اطلس سرمایه گذاری در استان تهران

اترک / جواد پژمان: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران بر لزوم تدوین اطلس سرمایه گذاری در استان تاکید کرد.

 حشمت الله عسگری در جلسه کارگروه سرمایه گذاری خارجی استان تهران با اشاره به ظرفیت‌های مهم استان در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات و گردشگری اظهار داشت: شناسایی و معرفی طرح‌های توجیه دار اقتصادی و تهیه اطلس جامع سرمایه گذاری استان نقش مهمی در هدایت سرمایه گذاران خارجی دارد و حضور آنها را هدفمند و ساماندهی خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه اطلس سرمایه گذاری راهنمای سرمایه گذاران است، افزود: تأمین زیرساخت‌ها و زمین مورد نیاز یکی از مسائل مهم مورد توجه سرمایه گذاران است و در طول سالیان اخیر اقدامات مناسبی در این زمینه انجام‌گرفته و ضرورت دارد شرکت شهرک‌های صنعتی استان ضمن تسهیل روند سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی موجود نسبت به ایجاد شهرک مختص سرمایه گذاران خارجی مطالعات و بررسی‌های لازم را به عمل آورد.

معاون اقتصادی استاندار تهران حوزه‌های زیربنایی و اقتصاد شهری را دو ظرفیت جذاب سرمایه گذاری دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی ذی ربط با تهیه طرح‌های مرتبط با این موضوعات و شناساندن این ظرفیت‌ها زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی را فراهم کنند.

عسگری در ادامه وجود قوانین دست و پاگیر اداری، تضامین و وثایق بانکی و عدم صدور گارانتی‌ها را از عوامل تأثیر گذار در روند سرمایه گذاری خارجی دانست و افزود: با اصلاح بخشی از قوانین و مقررات و حذف بوروکراسی اداری می‌توان از این ظرفیت به نحو چشمگیری بهره مند شد.

عسگری با اشاره به اینکه شناخت نهادهای مالی و پولی و آگاهی از ساختارهای بین‌المللی از عوامل مهم دیگر در جذب ظرفیت‌های مالی است، بیان کرد: استفاده از ظرفیت وام‌های بانک جهانی مستلزم شناخت قوانین می‌باشد که ضرورت دارد مدیران خود را از این حیث توانمند سازند.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد آخرین وضعیت پروژه‌های سرمایه گذاری خارجی در استان رصد و در جلسه آتی این کارگروه ارائه شود؛ همچنین مقرر گردید دستگاه‌های اجرایی در بخش‌های مختلف اقتصادی هر کدام ۵ طرح ویژه سرمایه گذاری خارجی از ظرفیت‌های موجود احصا و ارائه کنند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه