ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

هشدار دامپزشکی خراسان شمالی نسبت به خرید گوشت بین راهی

اترک: مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی نسبت به خرید گوشت تازه کشتار شده بین راهی هشدار داد و گفت: به مسافران توصیه می‌شود برای جلوگیری از ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از خرید این گوشت ها خودداری کنند.

به گزارش اترک، حمید رمضانی اظهار داشت: به مسافران هشدار می دهیم که با خرید گوشت های تازه کشتار شده در بین راه، خود را در معرض خطر ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو قرار می دهند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به تبلیغات فروش گوشت تازه کشتار شده با قیمت پایین در فضای مجازی افزود: مردم همچنین از خرید گوشت تازه کشتار شده در فضای مجازی هم خودداری کنند.

وی گفت: ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در استان مشاهده نشده است اما مردم باید اقدمات پیشگیرانه را جدی بگیرند تا در این باره مدیریت بهتری برای کنترل بیماری انجام شود، مردم از کشتار در خارج از کشتارگاه به شدت خودداری کنند و از مصرف گوشتی که در خارج از کشتارگاه استحصال شده، اجتناب ورزند.

رمضانی افزود: یکی از مکان ها که از حساسیت زیادی در زمینه عرضه گوشت تازه کشتار شده دارد، دوراهی دشت در مسیر بجنورد-جنگل گلستان است که در این زمینه تاکید و توصیه شده است که گوشت این مکان باید از کشتارگاه شهر گنبد تامین و عرضه شود. 

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: به مردم و به مسافران  هشدار داده می‌شود که برای پیشگیری از گزش کنه از تماس با دام و خرید گوشت های تازه کشتار شده در بین راه ها خودداری کنند.

وی نسبت به کشتار غیرمجاز دام و تاثیر آن در انتقال تب کریمه کنگو هشدار داد و گفت: کشتار غیرمجاز دام یکی از عوامل انتقال این بیماری است و در این زمینه مردم از این اقدام به جد خودداری کرده و کشتار را به کشتارگاه ها بسپارند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی افزود: در فصل گرما فعالیت کنه ها افزایش می یابد و خطر انتقال بیماری به انسان از دامهای آلوده بیشتر است در صورت بی احتیاطی در کشتار دام و تماس با ترشحات دام آلوده انتقال این بیماری به انسان قوت خواهد گرفت.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه