ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

هیچکدام از پاساژهای بجنورد، سیستم اطفاء حریق فعال ندارد

اترک: مسئول پیشگیری سازمان آتش نشانی بجنورد، گفت: در مرکز خراسان شمالی، هیچ کدام از پاساژها مجهز به سیستم اعلام حریق و اطفاء حریق نیستند و یا برخی از پاساژها سیستم را دارند اما از سرویس خارج شده است.

به گزارش اترک، جواد منفردی در رابطه با موضوع ایمنی پاساژها در بجنورد، اظهارکرد: صاحبان مغازه ها در پاساژها و مراکز خرید برای دریافت تاییدیه ایمنی به آتش نشانی مراجعه می کنند که در بسیاری از موارد مغازه مشکل ایمنی ندارد، اما ساختمان اصلی مشکلاتی دارد.

وی گفت: به طور مثال در برخی از پاساژهای بجنورد، سیستم اعلام اطفاء و حریق تعبیه شده، اما بعد از گذشت سال ها به دلیل عیب یابی نشدن از سرویس خارج شده است در برخی موارد نیز لوله کشی انجام شده و مخزن آب تعبیه شده اما آبی در مخزن وجود ندارد.

مسئول پیشگیری سازمان آتش نشانی بجنورد با اشاره به اینکه در ساختمان ها و پاساژها مدیر و هیئت مدیره باید امنیت ساختمان را حفظ کنند، افزود: طبق مبحث ۲۲ ساختمان، باید هر ساختمان مسئول نگهداری که از طریق ساکنان یا بهره برداران به‌عنوان نماینده انتخاب می‌شود، داشته باشد تا سرویس های موردنیاز ساختمان را انجام داده و در اختیار بازرس قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: کارشناس آتش‌نشانی به دنبال بازدیدهایی که انجام می دهد، در صورت مواجه شدن با مواردی که خارج از ایمنی ساختمان باشد، نامه پیگیری و رفع مشکل به مسئول ساختمان ارسال و برای مراجع قضایی و شهرداری نیز رونوشت زده می‌شود.

وی توضیح داد: بارها اخطار اصناف ارسال شده است، همچنین در سال ۱۴۰۰ براساس قانون مقرر شد که بدون تاییدیه ایمنی ساختمان، تاییدیه صنفی شان تمدید نشود، اما بدون پروانه به فعالیتشان ادامه می دهند.

منفردی بابیان اینکه در بجنورد، حدود یک هزار و ۵۰۰ مغازه فعالیت دارند، ادامه داد: این در حالی است که از ابتدای سال جاری تاکنون در فروردین ماه ۳۳ مورد، اردیبهشت ماه ۲۴ مورد و خرداد ماه ۱۸ نفر برای دریافت تاییدیه ایمنی به سازمان آتش نشانی بجنورد مراجعه کردند که در مجموع تعدادشان ۷۵ صنف بوده است.

وی یادآور شد: این در حالی است که تعدادی از اصناف نسبت به دریافت تاییدیه های ایمنی تعلل می کنند و همین قضیه باعث می‌شود که خسارت های جبران ناپذیری به آنها وارد و زندگی آنها را تحت تاثیر بگذارد.

منفردی بابیان اینکه دریافت تاییدیه موارد ایمنی به معنای به وقوع نپیوستن حادثه نیست، گفت: در صورت رعایت نکات ایمنی در زمان وقوع حادثه، کمترین خسارت ایجاد می‌شود.

این کارشناس مسئول با اشاره به این نکته که بارها به پاساژهای بجنورد برای استفاده از سیستم اعلام حریق هشدار داده شده است، تاکید کرد: متاسفانه اقدام خاصی در این خصوص انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه بلااستثناء در مرکز خراسان شمالی، هیچ کدام از پاساژها مجهز به سیستم اعلام حریق و اطفاء حریق نیستند، گفت: برخی از پاساژها سیستم را دارند اما از سرویس خارج شده است، علاوه بر این تعداد خروجی، عرض خروجی، شیشه های ریزنده، تغییر کاربری ها نیز از جمله مواردی است که در ایمنی ساختمان ها رعایت نشده است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه