ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی در سفر رئیس‌جمهور

اترک: استاندار خراسان شمالی گفت: ۱۲تا ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبارات برای بخش تسهیلات در سفر رئیس‌جمهور به استان در نظر گرفته‌شده است.

به گزارش اترک، محمدرضا حسین نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه بابیان اینکه امروز باید توجه به انتقادات در مسئولین، واقع‌نگری رسانه‌ها و درک موضوع از طرف مردم مورد اهمیت واقع شود، اظهار کرد: تجربیاتی که از سفرهای استانی گذشته رئیس‌جمهور کسب کردیم باعث شد تا در این سفر، نتایج پرباری حاصل خراسان شمالی شود.

وی سیاست استان خراسان شمالی برای سفر ریاست جمهوری را تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عنوان کرد و افزود: پروژه‌هایی مانند بیمارستان و راه راز و جرگلان، آب‌های مرزی و... ردیف پروژه و پیشرفت بالای ۵۰ درصد نداشتند اما با رایزنی و پیگیری‌های انجام شد برای تعدادی از پروژه‌های مهم استان اقدامات خوبی صورت گرفت.

حسین نژاد اضافه کرد: در کنار ۲۰۰ پروژه و ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوبه سفر رئیس‌جمهور به خراسان شمالی، پروژه‌های آب مرزی، راه و بیمارستان راز و جرگلان، پساب و پتروشیمی هم گنجانده شد تا دغدغه استان در این بخش‌ها مرتفع شود.

وی بابیان اینکه رئیس‌جمهور طی بازدید از مناطق بجنورد متوجه استفاده پتروشیمی از آب شدند، گفت: چندین حلقه چاه و پنج میلیون مترمکعب آب، صرف پتروشیمی می‌شود که رئیس‌جمهور دستور داد هر چه سریع این آب برای مردم آزاد و پتروشیمی از پساب برای فعالیت خود استفاده کند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در پاسخ به سؤال خبرنگار اترک در خصوص چه برنامه‌ای برای توافق با مالکین اراضی مسیر انتقال پساب به پتروشیمی خراسان دارند، بیان داشت: تلاش بر این است تا مزاحم املاک مردم نباشیم و در صورت لزوم مجوز لازم گرفته شود.

حسین نژاد اظهار کرد: در بحث راه‌آهن استان هم با پیگیری دستگاه‌های اجرایی این پروژه باید در زمان کوتاه‌تری انجام شود.

وی بابیان اینکه اعتبارات مصوب استان نقدی است، گفت: سال ۱۴۰۰، هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی خراسان شمالی بوده که حدود ۵۰ درصد آن به‌صورت اوراق بوده است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی اظهار کرد: همچنین در سفر رئیس‌جمهور به استان، اعتبارات ویژه‌ای برای بخش کشاورزی در نظر گرفته‌شده که بر مبنای شاخص‌های توزیع  تمام شهرستان‌ها از این اعتبارات منتفع خواهند شد.

حسین نژاد در پاسخ به سؤال دیگر مبنی بر سهم استان از صندوق عدالت و توسعه چقدر است، افزود:  سهم خراسان شمالی در بودجه ۱۴۰۱ از صندوق عدالت و توسعه دو هزار میلیارد تومان است و این در حالی است که ۱۲تا ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبارات برای بخش تسهیلات در سفر رئیس‌جمهور به استان در نظر گرفته است.

به گفته وی، شرکت ایمیدرو هم ملزم به تعیین تکلیف کردن معدن آلبلاغ است ضمن اینکه یک نقشه راه به‌عنوان مبادله توافقات هم صورت گرفته است.

استاندار خراسان شمالی گفت: روحیه مردمی و عدالت‌خواهی رئیس‌جمهور موجب شده تا نیروهای تحول‌گرا در مناصب مدیریتی قرار گیرند لذا بر مبنای معیارهای دولت،  خراسان شمالی نیز به دنبال انتصاب مدیران با این شاخصه‌ها است اما توصیه ما عدم پیش‌داوری برای هر نوع انتصابی است.

سؤال دیگر خبرنگار اترک در خصوص وضعیت ایجاد بازارچه دائمی در استان بود که استاندار خراسان شمالی گفت: تاکنون هدف‌گذاری دقیقی از ایجاد این بازارچه ارائه نشده که چه تعداد غرفه برای چه تعداد صنعتگر و چه محصولات قابل‌عرضه‌ای باید دیده شود به همین دلیل ابتدا باید هدف‌گذاری دقیق این برنامه از سوی مسئولان ارائه شود.

حسین نژاد افزود: همچنین برای دائمی بودن بازارچه شرایط خاصی موردنیاز است تا در سرما و گرما، غرفه داران دچار مشکل نباشند، ازاین‌جهت آمادگی همکاری با شهرداری یا بخش خصوصی برای ایجاد این بازارچه هستیم و این در حالی است که به‌عنوان یک دستور به دنبال ایجاد آن هستیم اما باید مکان و اعتبار موردنیاز هم اعلام شود.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه