ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

بازاریابی حلقه مفقوده اقتصاد استان خراسان شمالی

یادداشت - دکتر یاسر طاهر نسب

استان خراسان شمالی علی‌رغم داشتن فرصت‌های پیشرفت زیاد و قرار گرفتن در کریدور استان شمالی و مرکزی به مشهد مقدس در میان سی و یک استان ایران جزو استان‌های  محروم حساب شده و میزان گردش مالی در این استان بسیار ضعیف است و اگر سری به باربری‌های استان بزنید مشاهده می‌کنید که عموماً ماشین‌های باربری کالا از شهرهای بزرگ  وارد استان می‌شوند و بدون بار برگشتی یا خالی برمی‌گردند و این نشان‌دهنده این موضوع است که حجم پولی زیادی  از استان خارج می‌شود.

درواقع یک استان قوی ازنظر اقتصادی استانی است که حجم پول واردشده به آن زیاد باشد تا رونق اقتصادی و شکوفایی صنعت و کشاورزی را برای همه مردم ایجاد کند مانند استان‌های تهران و خراسان رضوی و اصفهان

استان خراسان شمالی علی‌رغم داشتن فرصت‌های بسیار عالی در محصولات سنتی (گلیم و سفره کردی و انواع فرش‌های دست‌باف) محصولات غذایی (آب‌نبات و شکرپنیر ) مکان‌های توریستی (شهر تاریخی بلقیس و روستای اسفیدان ) متأسفانه به دلیل دیده نشدن و عدم بازاریابی مناسب همواره این فرصت‌ها مهجور مانده و در محرومیت قرارگرفته است به‌گونه‌ای که حتی خود بومیان استان در مورد خیلی از موارد ناآگاه می‌باشند هرچند عواملی مانند عدم وجود مدیران بومی و مهاجرت افراد به استعداد استان به شهرهای بزرگ به این موضوع دامن زده است.

در این راستا وجود یک تیم بازاریابی قوی باهدف بیان نقاط قوت استان در موضوعات مختلف و ایجاد فرصت‌هایی برای بیان توانمندهای استان می‌تواند باعث افزایش ورودی مالی به اقتصاد استان و نهایتاً افزایش میزان رضایتمندی همشهریان عزیز خواهد شد.

لازم به توضیح است هزینه بازاریابی با توجه به وجود فضای مجازی بسیار اندک است و نیازمند همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مختلف است.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه