ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

اخطارهای پیاپی اما بی‌اثر به شهرداری سمنان

تاخیر ۱۰ساله عامل عقب‌افتادگی ۲۰درصدی پوشش فاضلاب

اترک/ مدیرعامل آب و فاضلاب استان سمنان بااشاره به کاهش دبی منابع آبی در این استان گفت: از تاخیر یک‌دهه‌ای در اجرایی شدن پروژه‌ها را اصلی‌ترین عامل عقب‌افتادگی ۲۰درصدی میانگین پوشش فاضلاب در استان کم‌آب سمنان ارزیابی کرد.

محمد طاهری اظهار کرد: میانگین پوشش فاضلاب در کشور بیش از ۵۰ درصد است و این در حالی است که این شاخص در استان سمنان ۳۱ درصد است.

وی با اشاره به دلایل این تفاوت در پوشش فاضلاب خاطرنشان کرد: متاسفانه پروژه‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب در استان سمنان با وجود ضرورت آن دیر آغاز شده و همین سبب شده که این عقب‌افتادگی به تدریج به وجود بیاید.

مدیرعامل شرکت آبفای استان ادامه داد: پروژه‌های مرتبط با فاضلاب در بیشتر استان‌ها عمدتا در میانه دهه هفتاد آغاز شده و این در حالی است که اینگونه پروژه‌ها در استان سمنان با یک دهه دیرتر در سال ۸۴ در استان سمنان آغاز شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان سمنانبا بیان اینکه خوشبختانه در چند سال اخیر سرمایه‌گذاری خوبی در بخش فاضلاب استان انجام شده اضافه کرد: تصفیه خانه فاضلاب مهدیشهر یکی از پروژه های خوب در این بخش است.همچنین پروژه های فاضلاب در بیشتر شهرهای بزرگ استان روند بسیار خوبی دارد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در ارتباط با آخرین وضعیت پروژه فاضلاب شهر سمنان و عدم اجرای تعهدات پیمانکار این پروژه گفت: متاسفانه شهرداری سمنان به تعهدات خود در این ارتباط عمل نکرده است.

 

اخطارهای پیاپی اما کم‌اثر آبفا به شهرداری سمنان.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان سمنان از اعطای بیش از چهار اخطار به شهرداری سمنان به دلیل تاخیر در اجرای تعهدات خبر داد و اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب استان با توجه به اهمیت این پروژه به طور جدی پیگیر پروژه است.

طاهری با اشاره به اخطارهای پی در پی آب و فاضلاب استان به شهرداری به دلیل عدم عمل به تعهدات خود در پروژه مهم فاضلاب شهری مرکز استان عنوان کرد: علی رغم این تاکیدات، روند پروژه در مرکز استان چندان مناسب نیست و لذا انتظار می‌رود که شهرداری سمنان با توجه به نیاز استان به این پروژه با تسریع در اجرای پروژه و عمل به تعهدات خود به رفع معضل کم آبی در استان کمک کند.

وی با اشاره به فرسودگی شبکه های انتقال آب در استان بر لزوم بهینه سازی این شبکه ها تاکید و اظهار کرد: برای بهینه سازی تمامی شبکه های فرسوده استان به اعتباری بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان نیاز است که با توجه به مشکلات اقتصادی فعلی امکان اصلاح همه آنها در یک بازه زمانی کوتاه نیست اما شرکت آبفا به تدریج و هر ساله بخشی از این شبکه را اصلاح و بهینه سازی می کند.

طاهری با ابراز خرسندی از اصلاح بخش مهمی از شبکه های فرسوده در مناطق روستایی گفت: خوشبختانه این چند ساله اعتبارات خوبی از محل اعتبارات محرومیت زدایی به اصلاح شبکه روستایی اختصاص یافته و پروژه های خوبی در این بخش اجرایی کردیم.

مدیرعامل آبفا استان اضافه کرد: در همین ارتباط ۷۲میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به تامین آب، اصلاح شبکه و خطوط انتقال آب روستایی اختصاص یافت که همه آن جذب شده است./ایسنا

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه