ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

رئیسی: ساخت هواپیمای با ۷۲ سرنشین تحقق‌پذیر است

رئیس‌جمهور با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا گفت: آمریکایی‌ها از سویی پیغام می‌فرستند که "آماده توافق و مذاکره هستیم"، اما از سوی دیگر بر تحریم‌ها می‌افزایند، دنیا باید حق بدهد که ما به این‌ها اعتماد نداریم.

 

آیت‌الله رئیسی در اجتماع مردمی هسته‌های جهاد و پیشرفت در حسینیه جماران به خبری که از دستور وی مبنی بر ساخت هواپیما صادر شد، گفت: من در گذشته سفری به تاتارستان داشتم و از کارخانه هلی‌کوپترسازی آنجا بازدید کردم. آنچه من در شرکت هواپیماسازی اصفهان دیدم، حتماً و به‌مراتب کارش ارزشمندتر و دقیق‌تر از آن جایی بود که در تاتارستان دیدم. انواع پرنده‌ها در شرکت ایرانی با استانداردهای دنیا ساخته می‌شود. من از آن‌ها خواستم هواپیمایی با 72 سرنشین را بسازند، این انتظارِ تحقق‌ناپذیر نیست.

وی بیان داشت: ما نیازمند حرکت تحولی در این دوره هستیم. تحول سه شرط عمده دارد؛ یک. تحول شناختی؛ یعنی نگاه باید تحولی باشد. در شورای اداری اصفهان گفتم "هر نیرویی که آماده تحول نیست، در حاشیه بگذارید و نگذارید در متن بماند."

رئیس جمهور در خصوص تحریم‌های جدید آمریکا هم گفت: می‌خواهند با تحریم‌ها ما را محدود کنند. آنچه تاکنون توانستیم راه برون‌رفت از تحریم‌ها را دنبال کنیم، حرکت جهادی بوده است. تحریم‌ها را باید خنثی کرد. آمریکایی‌ها از سویی پیغام می‌فرستند که آماده توافق و مذاکره هستیم، اما از سوی دیگر بر تحریم‌ها می‌افزایند. دنیا باید حق بدهد که ما به این‌ها اعتماد نداریم. این‌ها میثاق‌شکن هستند.

وی اضافه کرد: گروه‌های جهادی که در میدان هستند با انگیزه و اخلاصی که دارند حرکت خودشان را شتاب بدهند و به‌صورت انقلابی حرکت کنند. ما در دولت خودمان را مصمم به حمایت از گروه‌های جهادی می‌دانیم. رهبری فرمودند که محور برای حرکت کشور تولید است. گروه‌های جهادی در راستای تولید و رونق تولید حرکت ماندگاری بکنند. اقتصاد روستاها باید فعال شود. روستایی باید در روستا بماند.

رئیس‌جمهور بیان داشت: گروه‌های جهادی برای تولید باکیفیت و دانش‌بنیان بسیج شوند. جریان جهادی باید در ایران گسترده و فراگیر باشد. این جریان را نباید محدود کرد. ما باید در خصوص مهاجرت در کشور که هر کس تعبیری درباره آن دارد، به‌قدری در کشور در حوزه علم و فناوری جاذبه ایجاد کنیم که مهاجرت بالعکس شود، این زمینه در کشور وجود دارد.

وی تأکید کرد: در حوزه کشاورزی نیازمند استقلال هستیم. برخی مواد غذایی را وارد می‌کنیم. باید در مواد غذایی به استقلال برسیم. همه باید بسیج شوند تا تولید را به‌سمت کالاهای اساسی ببریم، این نیازمند حرکت جهادی است. در مورد اشتغال نیز نیازمند حرکت جهادی هستیم. اشتغال خانگی، صنایع دستی و... از جمله کارهایی است که جهادگران می‌توانند دنبال کنند. ما اگر سالی یک میلیون شغل ایجاد نکنیم، عقب‌ماندگی داریم. در مورد مسکن نیز باید سالی یک میلیون واحد مسکونی بسازیم. ما باید هم عقب‌ماندگی را جبران کنیم و هم زوج جوان احساس نکند که کجا برود.

رئیسی اضافه کرد: ما از کسانی که تجربه مسکن‌سازی دارند، استقبال می‌کنیم. ما در حوزه مسکن‌سازی نیازمند حرکت جهادی هستیم. در حوزه اشتغال به‌ویژه اشتغال‌های خُرد نیازمند حرکت جهادی هستیم. در حوزه سلامت، آب‌وهوا و فضای سالم در کشور نیازمند حرکت جهادی هستیم. بخشنامه مسئله را حل نمی‌کند.

رئیس‌جمهور در پایان بیان داشت: یکی از کارهای جهادی استعدادیابی است. بسیاری از استعدادها در شهرها و روستاها هستند که باید شناسایی شوند. دانشگاه باید کنار روستا، صنعت، کشاورزی و تولید باشد. پایان‌نامه‌ها باید در زندگی مردم بیاید. دانشگاه اگر کنار روستا، بازار و سیاست قرار بگیرد، دانش‌بنیان می‌شود. از کارهای مهمی که باید اتفاق بیفتد، این است که از ظرفیت‌های مختلف در مناطق مختلف کشور از جمله مناطق آزاد استفاده شود. ما باید مناطق آزاد را به نقاط مورد هدف برسانیم.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه