ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

پوشش رایگان بیمه ۵.۵ میلیون نفر از سه دهک درآمدی پایین در خراسان رضوی

اترک/تقی زاده: مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: خوشبختانه بیش از ۵.۵ میلیون نفر در دهک‌های یک، ۲ و سه شناسایی شده‌اند که از هفته گذشته این افراد به صورت‌ سیستمی تحت پوشش صندوق بیمه سلامت رایگان قرار گرفتند.

علیرضا رمزی در نشست خبری که صبح دیروزدر اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در راستای اجرای بند د تبصره ۱۴ از احکام بودجه سال ۱۴۰۱ وزارت کار مشخصات افراد فاقد بیمه سه دهک پایین درآمدی را در اختیار سازمان بیمه سلامت ایران قرار داده است که این فراد در استان نیز تحت پوشش صندوق بیمه سلامت رایگان قرار گرفتند

وی افزود: در خراسان رضوی در سه دهک پایین ۱۶۳ هزار و ۳۳۵ نفر فاقد هر گونه پوشش بیمه‌ای بودند که این افراد تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند. همچنین برای ۲۲۸ هزار و ۶۳۵ نفر تمدید اعتبار پوشش بیمه‌ای تا پایان سال ایجاد شد و در مجموع ۳۹۰ هزار و ۹۷۰ نفر در  خراسان رضوی پوشش بیمه‌ای دریافت خواهند کرد.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر اغلب شهروندان در خراسان رضوی تحت پوشش بیمه قرار دارند. با این حال کسانی که فاقد پوشش بیمه‌ای بوده‌ و خواهان حمایت بیمه‌ با استفاده از پشتیبانی دولت هستند، می‌توانند به آدرس اینترنتی www.bimehsalamatiranian.ir یا  دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند

رمزی عنوان کرد: بعد از مشخص شدن دهک درآمدی پوشش بیمه‌ای افراد خانوار و خانواده‌هایی که بر اساس اعلام نتیجه آزمون وسع از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دهک‌های یک تا سه قرار دارند، به صورت رایگان و در قالب بیمه سلامت همگانی تحت پوشش قرار خواهند گرفت. همچنین کسانی که در دهک چهار قرار دارند با پرداخت ۱۰ درصد از سرانه حق بیمه، بیمه سلامت همگانی دریافت می‌کنند و کسانی که در دهک‌های پنج و ۶ درآمدی قرار دارند، با پرداخت ۲۵ درصد از سرانه حق بیمه، تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار می‌گیرند.

وی افزود: علاوه بر این کسانی که در دهک‌های هفت و هشت هستند با پرداخت ۵۰ درصد از سرانه حق بیمه سرانه در قالب صندوق بیمه ایرانیان تحت پوشش قرار می‌گیرند. نهایتا افرادی که جزو دهک‌های ۹ و ۱۰ هستند نیز با پرداخت ۱۰۰ درصد از حق بیمه سرانه از سوی متقاضی و در قالب صندوق بیمه ایرانیان تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: امکان صدور پوشش بیمه ایرانیان براساس خوداظهاری و پرداخت حق بیمه کامل همچنان برقرار است. افراد دارای پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان در صورت عدم انتساب به پزشک خانواده صرفا مجاز به استفاده از خدمات بخش دولتی بوده و پس از انتساب به پزشک خانواده امکان بهره‌مندی از خدمات بخش خصوصی را نیز خواهند داشت.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه