ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

مدیر کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

شاهنامه در دروس علوم سیاسی گنجانده شود

اترک/تقی زاده: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: جای دارد که شاهنامه در دروس علوم سیاسی گنجانده و تدریس شود.

محمد حسین‌زاده در آئین بزرگداشت ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی که در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با اشاره به کارکرد شاهنامه در عصر حاضر اظهار کرد: جای دارد که دکترین نظامی، سیاست خارجی و روابط بین‌الملل خود را بر اساس مرام شاهنامه احصا کنیم

وی در رابطه با اعطای نشان عالی فردوسی افزود: نشان فردوسی در چهار بخش اعطا می‌شود که بخش نخست در رابطه با حماسه‌پژوهی، فردوسی‌شناسی و شاهنامه‌شناسی است؛ یعنی کسانی که عمری موی خود را سفید کردند تا فردوسی را بشناسند و به مردم بشناسانند، لایق این نشان خواهند بود. حوزه دوم در رابطه با اعطای این نشان به فعالیت‌های مرتبط با  حماسه‌سرایی است. همانطور که فردوسی آرمانی برای خود داشت و برای آن بزرگترین حماسه‌سرای جهان شد، ما نیز قرار است رصد کنیم و سالانه به کسانی که در مسیر فردوسی به سبک و آرمان او برای حماسه‌ها آفرینش ادبی و هنری می‌کنند، برای ایجاد قوت در ادامه مسیر جایزه نشان فردوسی را اعطا کنیم

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: بخش سومی که نشان فردوسی به آن تعلق می‌گیرد، حماسه‌سازی است. غایت فردوسی عزت و استقلال ایران بوده و جدا از مرزبانی زبان فارسی که هنر فردوسی است، در مرزبانی جغرافیایی ایران هم با کاشت نهال غیرت و عزت در دل ایرانیان نیز نقش داشته است. قهرمانانی که امروز در کشور ما حماسه می‌آفرینند، هم‌قدم رستم در حوزه صیانت از آب و خاک ایران قرار دارند و لایق دریافت نشان فردوسی خواهند بود.

حسین‌زاده ادامه داد: حوزه چهارم مربوط به اعطای نشان فردوسی نیز در رابطه با ترویج زبان فارسی در عرصه بین‌المللی است. به این ترتیب از کسانی که کمک می‌کنند تا زبان فارسی و آرمان فردوسی در دنیا نهادینه شود، قدردانی می‌شود. اولویت اول برای اعطای نشان هنرمندان کشورهای هم‌زبان و همسایه هستند اما در سال‌های آینده به سراغ کشورهای دورتر نیز خواهیم رفت. به امید آنکه زبان فارسی در تمام کشورها کرسی داشته باشد و آموزش داده شود.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه