ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

افزایش ۲۳ درصدی آزادی زندانیان غیرعمد در خراسان‌شمالی

اترک: رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از افزایش ۲۳ درصدی میزان آزادی زندانیان موضوع جرائم مالی و غیرعمدی در مقایسه با سال ۱۳۹۹ در استان خبرداد.

به گزارش اترک، حجت الإسلام براتی زاده در دومین نشست شورای مدیران قضایی استان به رشد ۱۰ برابری آمار مشارکت خیرین در جریان برگزاری جشن گلریزان اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته افزایش ۲۳ درصدی میزان آزادی زندانیان موضوع جرائم مالی و غیرعمدی در مقایسه با سال ۱۳۹۹ در استان رخ داده است.

وی گفت: مبلغ ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از منابع مختلف به ویژه از مسیر کمک های افراد خیر و نیکوکاران تأمین شد که این فرایند در کنار نقش آفرینی دیگر عوامل مؤثر در این امر خداپسندانه توانست زمینه های آزادی ۲۰۷ نفر زندانی  جرائم مالی و غیرعمدی استان را در سال گذشته را فراهم کند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی افزود: نمودارها در مقایسه با آمار سال ۱۳۹۹ رشد ۲۳ درصدی میزان آزادی زندانیان جرائم مالی و غیرعمدی  را  در استان نشان می دهد.

مقام عالی قضایی استان به سیاست های دستگاه قضایی استان در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان ها و آمارهای اخیر کشوری در این خصوص نیز اشاره کرد و گفت: استان خراسان شمالی از حیث تعداد قرارهای بازداشت موقت و نیز نسبت قرارهای این قرارها (بازداشت موقت) به کل قرارهای تأمین کیفری، در ردیف 8 استان برتر کشوری قرار دارد و از جهت تعداد قرارهای منجر به بازداشت و نسبت قرارهای منتهی به بازداشت به کل قرارهای تأمین کیفری نیز بهترین عملکرد را در سطح کشور داشته و این در خور تقدیر و تحسین است.

رئیس شورای مدیران قضایی استان با اشاره بهبود سازوکار استفاده قضات از تأسیسات حقوقی در جریان محکومیت های کیفری به آمار فروردین ماه سال جاری در این خصوص اشاره کرد و گفت: در ۴۰۵ مورد از مجموع ۸۹۷ حکم محکومیت کیفری صادره در فروردین ماه سال جاری از تأسیسات حقوقی استفاده شده که در این میان تعلیق  و تخفیف مجازات به ترتیب با ۲۲۳ و ۱۴۵ مورد بیشترین موارد و مصادیق استفاده از تأسیسات حقوقی را نشان می دهد.

براتی زاده با ابراز رضایت از افزایش میزان مجازات های جایگزین حبس در دوره اخیر در مقایسه با دوره های گذشته گفت: به دلالت داده های آماری در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ در ۲۵۵ فقره از تعداد ۱۴۷۰ فقره رأی صادره منجر به محکومیت کیفری مجازاتهای جایگزین حبس استفاده شده که  این امر نشان می دهد که میزان استفاده قضات از مجازات های جایگزین حبس بهتر از گذشته بوده است.

وی از افزایش آمار تصادفات و سوانح رانندگی نیز طی سالیان اخیر ابراز نگرانی کرد و با تأکید مضاعف بر رعایت قانون در تمامی سازوکارهای زندگی فردی و اجتماعی افراد، به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و دادستان ها مأموریت داد با استفاده از برنامه های پیشگیرانه و بازدارنده در این حوز ها  اهتمام جدی تری داشته باشند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه