ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

پذیرش ۲۸۸ نفر در فراخوان جذب همکاری داوری و میانجی‌گری در خراسان شمالی

اترک: رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی گفت: ۲۸۸ نفر از طریق آزمون برای داوری و میانجی‌گری در استان جذب می‌شوند.

به گزارش اترک، حجت‌الاسلام رضا براتی زاده، روز گذشته در حاشیه بازدید از روند برگزاری آزمون‌های پروانه داوری، میانجی‌گری و جذب نیروی افتخاری شورای حل اختلاف اظهار کرد: ۵۳۰ شرکت‌کننده در این آزمون حضور دارند که ۲۸۸ نفر آن‌ها برای داوری و میانجیگری در استان جذب می‌شوند.

وی افزود: ۱۹ نفر از شرکت‌کنندگان نیز به‌عنوان نیروی افتخاری جذب شورای حل اختلاف می‌شوند تا در بخش ستادی شورا همکاری کنند.

براتی زاده با اشاره به کمبود کادر قضایی واداری در دادگستری استان، گفت: استان خراسان شمالی نیز همانند کل کشور با کمبود کادر قضایی واداری مواجه است؛ به‌نحوی‌که استان، حداکثر از ۶۰ درصد نیروهای لازم برخوردار بوده و دست‌کم ۴۰ درصد کمبود نیرو داریم که با برگزاری این قبیل آزمون‌ها، بخشی از کمبودها جبران می‌شود.

وی در خصوص ضرورت برگزاری این آزمون نیز اظهار کرد: ازآنجایی‌که پرونده‌های وارده به دادگستری افزایش پیداکرده است، کشور به موضوع داوری، میانجیگری و همچنین واگذاری بخشی از امور به مردم نیاز دارد.

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به مزایای سپردن بخشی از امور به مردم، تأکید کرد: افزایش سرعت عمل در حکمیت‌های مربوط به داوری و میانجیگری، کاهش هزینه‌ها و عدم نیاز به مراجعه مردم به مراکز قضایی ازجمله مزایای بهره‌مندی بیشتر از داوران و میانجی گران به‌حساب می‌آید.

آزمون پروانه داوری، میانجیگری و جذب نیروی افتخاری شورای حل اختلاف با شرکت ۵۳۰ نفر شامل ۳۳۶ نفر زن و ۱۹۴ نفر مرد در استان خراسان شمالی، توسط جهاد دانشگاهی برگزار شد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه