ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

۷۵ درصد زنان باردار یزدی واکسن دریافت نکرده‌اند

اترک/مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با هشدار به زنان باردار برای جدی گرفتن واکسیناسیون کرونا برای حفظ جان خود و جنینشان گفت: فقط ۲۵ درصد این دسته از زنان در استان واکسن کرونا دریافت کرده اند.

دکتر محمد حسین زارع آمار زنان حامله در این استان بطور ثابت را ۲۴ هزار نفر اعلام کرد و با بیان اینکه فقط پنج هزار نفر این افراد واکسن زده اند یادآور شد: لازم است پس از هفته دوازدهم حاملگی برای دریافت واکسن کرونا مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه امسال هشت زن حامله بعلت کرونا در استان فوت کردند که تعدادی از آنها زنان اتباع خارجی بودند دلیل این امر را دیر مراجعه کردن و یا مراجعه نکردن آنها برای دریافت واکسن اعلام کرد.

وی پیشنهاد داد: نهضت واکسیناسیون مادران حامله ۱۲ هفته به بالا در استان راه اندازی و بانوان باردار مجاب شوند که برای دریافت واکسن مراجعه کنند؛ مادران باردار باید توجه داشته باشند علاوه بر جان خودشان، جان یک انسان بی گناه دیگر هم در میان است.

به گفته دکتر زارع در این نهضت باید تمام متخصصان زنان، ماماها، کارشناسان، پزشکان خانواده و مراکز درمانی به مادران باردار نگاه ویژه داشته باشند زیرا خطر در کمین آنهاست ضمن آنکه مادرانی که علائم سرماخوردگی دارند باید هر چه سریعتر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی از تشکیل تیم های کارشناسی و قوی برای حمایت از مادران باردار خبر داد و گفت: همه زنان باردار اعم از یزدی، غیر یزدی و اتباع باید برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

 

آنفلوآنزا را جدی بگیریم

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد خطر شیوع آنفلوآنزا را هم یادآور شد و گفت: تاکنون ابتلای هفت نفر به این بیماری در استان تایید و قطعی شده است.

 

وی رعایت پروتکل ها و زدن ماسک را بهترین شیوه جلوگیری از ابتلا به این بیماری دانست و اضافه کرد: در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی و مراجعه دیرهنگام، افزایش این آمار وجود دارد.

دکتر زارع در ادامه از بستری ۳۵۶ مبتلای به کرونا در استان خبر داد که ۹۵ نفر آنها در بخش های آی سی یو بستری هستند./ایرنا

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه