ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

با پهلوگیری هم‌زمان ۴ کشتی؛

تخلیه ۲۴۰ هزار و ۷۹۸ تن کالای اساسی در بندر شهید رجایی

اترک/ مدیرکل بنادرو دریانوردی هرمزگان گفت: هم‌اکنون چهار فروند کشتی حامل گندم، روغن خوراکی و ذرت درمجموع ۲۴۰ هزار و ۷۹۸ تن در بندر شهید رجایی در حال تخلیه کالاهای خود هستند.

علی‌رضا محمدی کرجی‌ران اظهار داشت: ۲ فروند از این کشتی‌ها حامل ۱۳۸ هزار و ۷۹۸ تن گندم و ۲ کشتی دیگر نیز حامل ۳۰ هزارتن روغن خوراکی و ۷۲ هزارتن ذرت هستند که هم‌اکنون در اسکله ۱۳ این بندر تخلیه و به‌صورت حمل یکسره وارد کشور می‌شود.

مدیرکل بنادرو دریانوردی هرمزگان با اشاره به تدوام تخلیه و حمل یکسره کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی ادامه داد: هم‌زمان با پهلو دهی این چهار کشتی، ۱۲ فروند کشتی دیگر حامل کالای اساسی در لنگرگاه مستقر هستند که با برنامه‌ریزی صورت گرفته طی روزهای آینده در اسکله‌های ویژه تخلیه کالاهای اساسی بندرشهیدرجایی پهلو می‌گیرند.

وی کاهش هزینه‌های بندری و تسریع در انتقال کالا را از مزیت‌های مهم حمل یکسره کالا عنوان کرد و بیان داشت: از این ۱۲ فروند کشتی حامل کالای اساسی، هفت فروند کشتی حامل ۴۵۵ هزارتن گندم، ۴ فروند کشتی حامل ۷۱ هزار و ۵۰۰ تن روغن خوراکی و ۱۳۵ هزار تن جو و یک فروند کشتی دیگر نیز حامل ۶۲ هزار تن سویا است.

محمدی‌کرجی‌ران بابیان اینکه هشت فروند کشتی دیگر از کشورهای مبدأ به سمت بندر شهید رجایی در حال حرکت هستند، اضافه کرد: این هشت فروند کشتی حامل ۴۷۱ هزار و ۵۰۰ تن کالای اساسی هستند که با برنامه‌ریزی انجام‌شده طی ماه آینده وارد لنگرگاه بندرعباس می‌شوند.

به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، در شش‌ماهه سال جاری نیز یک‌میلیون و ۵۵۶ هزار و ۶۳ تن کالای اساسی در بندر شهید رجایی تخلیه‌شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد افزایش داشته است.

بندر شهید رجایی با اختصاص تعداد شش پست اسکله ویژه کالای اساسی، بهره‌گیری از تعداد ۱۵ باب انبار مسقف به مساحت ۱۳۰ هزار مترمربع با ظرفیت بالغ‌بر ۳۵۰ هزار تن، محوطه بارانداز به مساحت ۹۰ هزار مترمربع و ظرفیت ۱۱۰ هزار تن انواع کالاهای اساسی فله خشک و همچنین تعداد ۳ پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تن یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور به شمار می‌آید.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه