ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

سرپرست شهرداری اراک:

کلان‌شهر اراک شهروند مطالبه‌گر کم دارد

اترک/عبدی: سرپرست شهرداری اراک گفت: شهروندان نسبت به اجرای پروژه‌ها و تخریب برخی از ابنیه تاریخی دغدغه‌ای از خود نشان نمی‌دهند درحالی‌که لازم است مطالبه‌گری بیشتری را شاهد باشیم.

هسته اولیه کلان‌شهر اراک از سوی طراحان و معماران شهری با شاخصه‌های اصیل و غنی فرهنگی شکل‌گرفته این شهر یکی از الگوهای برجسته معماری ایرانی و اسلامی کشور بوده اما با گسترش شهرسازی توازن منطقی و اصالت هویت معماری آن آسیب‌هایی دیده که باید آگاهانه در مدیریت شهری و تصمیم‌سازی‌های کلان بازشناخته و ترمیم شود.

«محمدجعفر پور» افزود: بهره‌مندی هسته‌اولیه شهری اراک بر مبنای بافت شطرنجی گنجینه‌ای اصیل از معماری است که در کنار همگرایی ساختار فیزیکی و معماری در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز برای شهروندان سهولت دسترسی و اثرگذاری آگاهانه در آن دیده‌شده بود و این مهم باید در گسترش شهرنشینی این کلان‌شهر در زمان حال برجسته‌سازی شود و استفاده آگاهانه از تلفیق مفاهیم و نیازهای فرهنگی و اجتماعی با کالبد فیزیکی شهری می‌تواند به‌عنوان شاه‌کلید درترمیم مشکلات کنونی عمل کند.

وی بیان کرد: با گسترش صنعت و شهرنشینی خلأهای فرهنگی در شهر اراک افزایش‌یافته است.

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک گفت: هویت شهری از مقوله‌های مهمی است که مجموعه فرهنگی جوامع باید به آن توجه ویژه داشته باشند و شهرداری و شورای اسلامی نیز در این راستای رسالت سنگینی بر عهده دارد.

سید «وحید میرنظامی» افزود: هویت شهری روح هر مجموعه زیست انسانی را در خود دارد که تنها به توسعه فیزیکی شهر ختم نمی‌شود بلکه حفظ لهجه و رسومات، باورهای فرهنگی و گفتمان سازی بومی بر مبنای داشته‌های با اصالت قومی شالوده آن است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک هم گفت: هفته اراک تنها معطوف به بیان ظرفیت و فرصت‌ها نیست بلکه باید چالش‌ها نیز به‌صورت علمی از سوی کارشناسان و مسئولان موردنقد و نظر قرارگرفته و برای آن‌ها چاره‌اندیشی شود که نفس‌تنگی پی‌درپی روزهای ناسالم هوای اراک وشازند یکی از این چالش‌های مهم است.

پیمان عین‌القضات افزود: انتظار است دولت سیزدهم که مبنای کارش را بر عدالت محوری گذاشته برای رفع آلودگی هوای این شهرها تلاش مضاعفی داشته باشد و با شناسایی اصولی منشاء آلاینده‌ها تلاش اثربخشی در مهار و کاهش روزهای آلوده صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک ادامه داد: سیاست‌گذاری در اجرای برنامه‌های امسال هفته اراک بر فعالیت‌های مردمی است و ۶۰ درصد برنامه‌ها مردمی است.

عین القضات اظهار داشت: امیرکبیر شخصیت بزرگ ملی و بین‌المللی است که باید در هفته اراک جنبه‌های باارزش اخلاقی، تصمیم‌سازی و مدیریتی او بیان شود.

وی یادآور شد: اراک شهری است که کمتر به نیازهای خرد و ناچیز مردم پاسخ داده و درزمینهٔ حس تعلق پذیری شهری رضایتمندی مردم به‌طور کامل جلب نشده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اراک گفت: اراک در زمره شهرهایی است که مردم آن مکان تفریحی مناسبی کمتر برای گذراندن روزهای تعطیل دارند و دره گردو به‌عنوان یکی از پتانسیل‌های خوب گردشی این شهر از سال ۸۵ تاکنون منتظر یک رخداد است.

عین‌القضات ادامه داد: طرح «محله من» در اراک تهیه‌شده که در راستای آن با محوریت مساجد این کلان‌شهر به ۵۵ نقطه تقسیم‌شده و امید است این طرح هرچه زودتر اجرایی شود.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه