ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

برگزاری جشنواره کشوری زیبایی اسب اصیل ترکمن در بجنورد

رویای دوباره دویدن در پیست

اترک/سیما وحدانی: جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن بعد از 3 سال مجددا در حال احیا شدن است تا تولید کنندگان داخلی فرصتی برای معرفی تولیدات داخلی خود داشته باشند و به توسعه این صنعت در استان کمک کنند.

البته امسال 3 جشنواره توسط فدراسیون در پیش داریم که نخستین جشنواره زیبایی در خراسان شمالی برگزار می شود و تمامی اسب داران از سراسر کشور می توانند در این جشنواره با حضور اسب های اصیل و دارای شناسه خود شرکت کنند.

خام فروشی تولیدات داخلی در 3 سال گذشته بیش از سایر عوامل ناشی از نداشتن جشنواره زیبایی اسب اصیل بود و تعدادی از تولید کنندگان اقدام به خام فروشی تولیدات خود داشتند چون شرایط برای اعزام اسب ها به سایر استان ها فراهم نبود و از سویی توان مالی حمایت از این تولیدات نیز به چشم نمی خورد.

سرپرست هیئت سوارکاری  خراسان شمالی با بیان این که این جشنواره در مجموعه ورزشی کارگران استان خراسان شمالی  برگزار می شود و اسب داران تا 22 مهر فرصت ثبت نام برای  حضور در این همایش دارند اظهار می کند: بیش از 100 سر اسب اصیل ترکمن در 10 دور با یکدیگر به رقابت می پردازند و تمامی اسب داران استان های همجوار در این جشنواره حضور خواهند یافت.

به گفته محمود آبادی طی برگزاری این جشنواره فرصت معرفی تولیدات استانی فراهم خواهد شد و امیدواریم بتوانیم بعد چند سال رکود به این صنعت پر و بال دهیم و ارزش افزوده برای تولید کنندگان  ایجاد و از ظرفیت و پتانسیل استان استفاده کنیم.

وی می افزاید: بیش از 3 سال از برگزاری آخرین جشنواره گذشته و تولیدکنندگان اسب اصیل ترکمن یا خام فروشی کرده اند یا برای معرفی تولیدات خود به سایر استان ها رفته اند و اقدام به معرفی و فروش تولیدات خود داشته اند.

وی حضور داوران بین المللی در این جشنواره را از نقاط مثبتی بیان می کند که در این جشنواره شاهد خواهیم بود.

"محمود ابادی" به برگزاری 3 جشنواره زیبایی طی سال جاری اشاره می کند که یکی از آن ها که اولین جشنواره زیبایی محسوب می شود در استان برگزار خواهد شد.

او می گوید: بسیاری از تولیدکنندگان اقدام به معرفی تولیداتشان در  جشنواره سایر استان ها داشتند که متاسفانه این اقدام نیز برای تمامی آن ها مقدور نیست.

به گفته وی طی این 3 سالی که جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن نداشتیم بسیاری از تولید کنندگان استان با صرف هزینه های بسیار و تولید اسب اصیل ترکمن اقدام به خام فروشی کردند که اصلا به صرفه نیست و این صنعت را در استان دچار مشکل می کند.

البته"محمد آبادی" تنها معرفی تولیدات اسب اصیل را از عوامل برگزاری این جشنواره نمی داند او معرفی و شناسایی بیشتر توانمندی های استان و فرصت های گردشگری و ... را عامل برگزاری جشنواره های این چنینی می داند

او می افزاید: تمامی تولیدکنندگان استان شرایط  انتقال اسب هایشان را به سایر استان ها ندارند و همین مساله سبب شده است بعد از گذشت 3 سال مجددا شاهد برگزاری جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن در استان باشیم.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه