ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

۲ نوجوان شیروانی درباره محیط زیست کتاب تالیف کردند

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: ۲ نوجوان این شهرستان خراسان شمالی در باره محیط زیست کتابی باعنوان «نوش داروی زیست محیطی» تالیف و منتشر کردند.

ابراهیم عباسپور اظهار داشت: عنوان و پدیدآورنده کتاب نوش داروی زیست محیطی توسط عرشیا و رویا صادقیان زوارم است که بتازگی راهی بازار نشر شده است.

وی خاطرنشان کرد: کتاب یاد شده دومین کتاب این ۲ نویسنده است که با ایده های خود و جمع آوری مطالب از کتاب های تحصیلی خودشان و حاصل تحقیق تجربی با مستندات علمی و منابع دقیق با موضوعاتی چون حفاظت محیط زیست، بازیافت و کودکان هم می توانند پلیس محیط زیست باشند در ۵۵ صفحه و شمارگان هزار نسخه راهی بازار نشر شده است.

عباسپور اضافه کرد: در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و نیاز کشور به علم و تحقیق و ارائه راهبرد در جهت حل بحران آب و حل مشکلات زیست محیطی که در جوامع به وجود آمده است عرشیا و رویا صادقیان زوارم این خواهر و برادر نویسنده شیروانی کتاب نوش داروی زیست محیطی را تقدیم رهبر معظم انقلاب اسلامی کردند تا با هدف اشاعه فرهنگ زیست محیطی برای دانش آموزان ، خانواده ها و جامعه باشد.

شهرستان شیروان با سه هزار و ۷۸۹ کیلومترمربع وسعت، از شمال به کشور ترکمنستان، از جنوب به شهرستان اسفراین، از شرق به شهرستان فاروج و از غرب به بجنورد محدود می‌شود.

این شهرستان مناطق بکر طبیعی نظیر زو ارم و گلیان، بوستان شیرکوه، منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی، ییلاقات گیل‌نامانلو، بوانلو و نیز چپانلو را دارد که محل زیست انواع پرندگان است.

منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی شیروان که در ‌ ۸۰کیلومتری شمال این شهرستان واقع شده و دارای آب و هوایی سرد و نیمه‌ خشک است، مهم ترین زیستگاه انواع پرندگان و همچنین کل و بز است.

این منطقه از متنوع‌ترین زیستگاه‌های گونه‌های وحشی ایران و یکی از مهم‌ترین ذخیره گاه های زیستی و جانوری کشور محسوب می‌شود.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه