ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

افتتاح مزرعه بوم‌گردی در جاجرم خراسان شمالی

اترک: مزرعه بوم‌گردی «گل عاشق» در روستای چهاربید شهرستان جاجرم خراسان شمالی روز گذشته با حضور علیرضا همتی معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید به بهره برداری رسید.

به گزارش اترک، معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارافرینی امید در آیین افتتاحیه این مزرعه بوم گردی خراسان شمالی اظهار داشت: در جانمایی بوم گردی علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و گردشگری منطقه باید تکمیل زنجیره و تنوع محصولات تولید شده در روستا نیز مورد توجه گیرد.

همتی افزود: علاوه بر جذب گردشگر باید فروش محصولات صنایع دستی و تولیدات کشاورزی و لبنی نیز در بوم گردی‌ها مد نظر قرار گیرد.

وی یکی دیگر از شاخص‌های ماندگاری مسافر در بوم گردی‌ها را اکوتوریسم کشاورزی بیان کرد و گفت: مزرعه بوم گردی گل عاشق با دارا بودن این شاخص در آینده به یکی از قطب‌های گردشگری و جذب توریست در استان تبدیل خواهد شد.

مصطفی حاج زاده فرماندار جاجرم بر تنوع و کیفیت طرح‌های مورد حمایت صندوق از قبیل ترمینال پسته و اولین هتل آپارتمان در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها شاهد جهش شاخص‌های اشتغال و افزایش نرخ ماندگاری مسافر در این شهرستان خواهیم بود.

سرپرست صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی نیز گفت: در استان بیش از ۴۰ بوم گردی مورد بهره برداری قرار گرفته است که از این تعداد بیش از ۹۰ درصد بوم گردی‌ها با حمایت صندوق کارآفرینی امید بوده است.

رمضان حافظی افزود: با توجه به جغرافیای زیبا و پتانسیل‌های بالقوه استان با افزایش توان زیر ساخت‌های حمل و نقل ریلی و جاده‌ای شاهد رشد و بالندگی گردشگری در استان خواهیم بود و صندوق کارافرینی امید از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

صندوق کارافرینی امید مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه از محل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری در حمایت از طرح بوم گردی گل عاشق در روستای چهاربید از توابع شهرستان جاجرم پرداخت کرده است.

اقامتگاه بوم‌گردی در روستای چهاربید شهرستان جاجرم با محوطه‌سازی مناسب، چهار اتاق و ظرفیت پذیرش ۲۰ مسافر و توریست، در زمینی به مساحت بیش از سه هکتار ایجاد شده است.

 هم اکنون هفت هتل، یک متل، ۱۱ مهمان‌پذیر، ۳۸ خانه‌مسافر و ۴۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان مسافران را پذیرش می‌کنند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲ منطقه نمونه ملی و ۲۲ منطقه نمونه گردشگری استانی دارد.

۴۴ درصد جمعیت خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند و علاوه بر این طبیعت بکر و دست نخورده روستایی ظرفیت خوبی برای بوم‌گردی و ایجاد اقامتگاه در استان است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه