ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

آرامش در بازار با دولت فساد ستیز

اترک: نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم، دولت فساد ستیز است و افرادی که وارد بدنه دولت می‌شوند دارای ویژگی‌هایی از جمله پاک دستی، صداقت و دلسوزی نسبت به مردم هستند.

محمد پاکمهر در گفتگو با اترک، اظهار کرد: ما در بحث گزینه‌های پیشنهادی ریاست جمهوری برای وزارت خانه‌ها به مجلس شورای اسلامی واقعاً به شناخت رسیده بودیم، معیارهایی که دولت کارآمد و انقلابی رئیسی داشت مدنظر نماینده‌ها بود.

وی با بیان اینکه بحث جوان گرایی، خلاقیت، پرکاری، دلسوزی، خدمت بی منت برای مردم و از همه مهم‌تر پشتکار و انگیزه بسیار جدی با نگاه مبتنی بر گام دوم انقلاب از جمله این معیارها بود، اظهار کرد: دکتر فاطمی امین بسیاری از شاخص‌های مد نظر نماینده‌های مجلس شورای اسلامی را دارا بود و بنده یکی از نماینده‌هایی بودم که از ابتدا شناختی نسبت به دکتر فاطمی امین داشتم.

پاکمهر افزود: حوزه وزارت صمت ترکیبی از سه وزارت خانه است و فردی را باید انتخاب کرد که توان دوندگی، تصمیم گیری، برنامه ریزی در حد و قامت سه وزارت خانه را داشته باشد.

وی تصریح کرد: بنده از جمله کسانی بودم که به رزم حسینی رأی دادم اما انتظارت ما برآورده نشد و اکنون نیز امیدواریم با رأی و اعتمادی که به فاطمی امین داریم وی با قدرت توانمندی، باانگیزه، با پشتکار، جوان بودن، تجاربش در حوزه صنعت، اقتصاد و آشنایی با این حوزه، پاسخ اعتماد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را با عمل به کار دهد.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی همچنین اضافه کرد: همانطور که می دانید ما یک دوره بحرانی تورم را گذراندیم، دوره بحرانی که با کمبود برخی از کالاهای اساسی و ضروری در کشورمان مواجه شدیم.

وی با اشاره به وجود مشکل در بحث نهادهای دامی، بازار مسکن و ... گفت: نهاده‌های دامی عمده نیاز بخش دامپروری صنعتی و سنتی است که وابسته به میزان تلاش و برنامه ریزی این وزارت خانه در کنار وزارت جهاد کشاورزی است.

پاکمهر اظهار کرد: در بحث بازار میلگرد، مسکن، سیمان و... نیز مشکلاتی وجود داشت که هر کدام از این موارد به نوعی در زندگی مردم ما مؤثر است و طبیعتاً باید برنامه ریزی شود.

وی اظهار کرد: با پیش بینی‌هایی که از اقدامات انقلابی و جهادی فاطمی امین داشتیم و اکنون هم که فرمان وزارت صمت را به دست گرفته و با یک بینش و درایت مبتنی بر عقلانیت، مدیریت عالمانه و حکیمانه و به نوعی منطبق بر وضعیت موجود به اقتضای زمان اقدامات را انجام می‌دهد شاهد تحول خوبی در حوزه قیمت سیمان کشور هستیم.

این نماینده مجلس افزود: بهانه‌های زیادی دست سودجویان افتاده بود و با دلایل مختلفی مانند قطعی برق، سوخت، شرایط تورم، نرخ ارز و... قیمت سیمان افسار گسیخته شد.

وی گفت: سیمان کالای وارداتی نیست و کالای تولید داخل بوده و تولید مواد اولیه آن نیز داخل کشور انجام می‌شود و این بخش از صنعت کشورمان هیچ وابستگی به خارج ندارد بنابراین انتظاری وجود ندارد که قیمت سیمان جهشی افزایش یابد.

پاکمهر اضافه کرد: در برخی استان‌ها نرخ یه پاکت سیمان ۵۰ کیلویی فراتر از ۱۰۰ هزار تومان و قیمت یک متر مکعب بتن برای ساختمان هم یک میلیون تومان رسیده بود و طبیعی است که قیمت مسکن افزایش می‌یابد. نه تنها در حوزه مسکن بلکه در تمام واحدها چه تجاری چه مسکونی چه ساخت و سازها، ابنیا و ...نیاز پایه و اساسی سیمان است.

وی گفت: دولت سیزدهم در دوران تبلیغات انتخاباتی به مردم تعهد داده است که باید سالی یک میلیون واحد مسکونی احداث کند و ساخت این تعداد هم یا برنامه ریزی است.

 پاکمهر اضافه کرد: یکی از ابزارها و کالای مورد نیاز در حوزه صنعت ساختمان با یک قیمت معقول که مردم توان خرید داشته باشند طبیعتاً قیمت سیمان است.

وی افزود: با تصمیم انقلابی وزیر صمت، این بستر فراهم شده و قیمت سیمان مدیریت و به نرخ اولیه برگردانده شده که کار بسیار بزرگی بود و طبیعتاً این کار انقلابی از ذهن مردم پاک نمی‌شود و این بخشی از پاسخ اعتماد مردم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به فاطمی امین است.

پاکمهر با بیان اینکه در حوزه نظارت بر بازار تحرک و پویایی خوبی اتفاق افتاده است، گفت: اینطور که احساس می‌شود در بازار قیمت‌ها رو به افزایش نیست و روند تثبیت و کاهش قیمت در بازار است و فروکش شدن وضعیت بازار نیز نیازمند همکاری یک تیم کاری انقلابی و جهادی در بدنه وزارت خانه، عوامل مؤثر و مجری سیاست‌ها، برنامه‌ها و وظایف وزارت صمت است.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی افزود: در استان‌ها نیز شاهد تحولات بسیاری خوبی در همه حوزه‌ها هستیم و در آینده نیز تحولات بسیار موثری در بحث سیمان، میلگرد، آهن، نهادهای دامی و.. اتفاق می‌افتاد.

وی تصریح کرد: بخشی از کالاهای ما در بنادر رسوب کرده بود که وارد کشور شده، به طور مثال به ازای هر رأس دام سبک، در حد یک تا سه کیلو ماهانه جو داده می‌شد و الان به پنج تا هشت کیلو رسیده است.

نائب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: شعار دولت مبارزه با رانت و فساد است و یکی از بندهای دهگانه ای که رئیس جمهور به همراه اعضای هیات دولت سوگند یاد کرده و امضاء کردند خدمات بی منت و فساد ستیزی بود.

وی افزود: در بحث مبارزه با رانت الان خیلی‌ها حساب دستشان آمده و کسانی که دنبال رانت، اختلاس، ارز ۴۲۰۰ تومانی و احتکار برای جیب خودشان بودند و امروزه می‌بینیم که اینگونه اتفاقات کمرنگ شده چون این دولت، دولت فساد ستیز است.

پاکمهر اظهار کرد: خدمت گذارانی که وارد بدنه وزارت صمت می‌شوند و با فاطمی امین همراهی می‌کنند پاک دستی، صداقت و دلسوزی نسبت به مردم ویژگی آن‌ها است و با دوندگی‌های بی امان، فاطمی امین در حوزه‌های مختلف شاهد تحولات ارزشمندی خواهیم بود.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه