ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

داغ پزشک حاذق بر دل اهالی راز و جرگلان

دکترعبدالجلیل غیادی پزشک حاذق، نوع نوع دوست و خیر شهرستان راز و جرگلان که چند روزی به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد بستری بود، روز گذشته دار فانی را وداع گفت.

 

به گزارش اترک، دکترعبدالجلیل غیادی، پزشک متخصص عمومی در منطقه جرگلان بعد از تلاش بی وقفه برای درمان بیماران کرونایی و ویزیت 24 هزار بیمار طی 2 سال گذشته پس از گرفتار بیماری کرونا و در ای سی یو بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد بستری شد اما پس از گذشت چند روز به علت وخامت حالش، روز گذشته از دنیا رفت.

دکتر غیادی، پیش از رفتن به کما و بدتر شدن حالش گفت و گویی درباره فعالیت‌های خود در خصوص مبارزه با بیماری کرونا در منطقه جرگلان داشت. او گفته بود:
«بعد از ۲۰ ماه مدیریت عالی بحران کرونا در منطقه جرگلان با تیم سه نفره و جان برکف و دو نیروی کمکی به درمان 24 هزار بیمار پرداختیم.
طی هفته‌های گذشته، پروتکل‌ها رعایت نشد و مسئولین به نوعی بی توجهی کردند و باعث خسارت به مردم شدند.
با وجود ابتلا به کرونا، همچنان از تهران و مشهد پیگیر تجهیز بیشتر مطب و آوردن امکانات بودم اما با بدتر شدن حالم به بیمارستان امام حسن بجنورد مراجعه کردم که در سی تی اسکن ریه مشخص شد 50 درصد ریه‌ام به این بیماری درگیر شده است.
همسرم هم هم اکنون به کرونا مبتلا شده است. موج دلتای کرونا بسیار وحشی است. هشدار دادم، آموزش دادم و تلاش زیادی برای اینکه جلوی فاجعه را بگیرم انجام دادم اما بسیاری متوجه نشدند.
مطبم، پناهگاه آموزشی و درمانی مؤثر برای مردم این منطقه محروم بود که حداقل در ۲۰ ماه گذشته در بدترین دوران کرونا با کمترین امکانات سرپا بود و هم اکنون به اجبار تعطیل شده است. آوارگی مردم در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها زیاد است.
35 درصدی اهالی شهرستان راز و جرگلان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. چه علما، ریش سفیدان، مادران، مردان رشید، زنان جوان و چه کودکان بی گناهی که بخاطر این بیماری و کمبودها از دست دادیم.
دولت برنامه‌ای برای پیشگیری از کرونا نداشت و اکنون هم ندارد ولی تمام تلاشش را برای همراهی کادر درمان گذاشته است اما چون با ویروس قویی سروکار داریم مقابله بسیار سخت است.
شیوع بیماری دلتا بسیار بالاست و از طرفی، عامل ویروسی موج ششم لامبدا در بیش از هشتاد کشور دنیا دیده شده است و متاسفانه وارد کشور خواهد شد که این ویروس بطور متوسط ۵۶ روز دربدن می‌ماند.
گرچه بیماری زایی آن ممکن است به اندازهٔ دلتا نباشد ولی با شدت و وسعت، تمام جامعه و خانواده‌ها را درگیر خواهد ساخت.
به امید خدا دوباره این مرکز را راه اندازی می‌کنم. نباید در این شرایط، با دست خودمان، این پناهگاه‌های مردمی را بهم می‌زدیم چراکه هم اکنون عمق آوارگی مردم و بی برنامگی را در بخش‌ها و سطح بیمارستان‌ها می‌بینم.
به گزارش اترک، دکتر عبدالجلیل غیادی، اهل شهرستان آق قلا در استان گلستان است که ۲۸ سال از عمر خود را بین مردم جرگلان و در مطب کوچک خود در شهر یکه سعود گذراند. او سال‌ها بیماران جرگلانی و حتی بیمارانی که از خارج از رازوجرگلان به وی مراجعه داشته‌اند را معاینه کرد. اهالی جرگلان دست دکتر غیادی را شفا بخش می‌دانستند.
این پزشک حاذق روز گذشته دار فانی را وداع گفت و به علت ابتلا به بیماری کرونا از دنیا رفت.
وی که مدیر شرکت تعاونی THBC است تاکنون خدمات زیادی در منطقه محروم جرگلان از جمله کمک به احیای صنعت اسب اصیل ترکمن انجام داده است و تاکنون چندین بار جزو تعاونی‌های برتر در کشور معرفی شده و همچنین برای ثبت فرش دوروی دویدوخ در جرگلان بعنوان فرش منحصر به فرد در جهان نقش بسزایی داشته است.

تشویق اهالی منطقه به تلاش و تولید بخصوص تولیدات صنعت نوغانداری، فرش و صنایع دستی روستایی و جذب خیرین برای احداث مدارس و رفع دیگر محرومیت‌های جرگلان، غیادی را به یکی از افراد محبوب و برجسته در شهرستان محروم رازوجرگلان تبدیل کرده و در حال حاضر اهالی جرگلان به دلیل بستری شدن وی در بیمارستان بر اثر کرونا بسیار نگران هستند و گفته می‌شود در برخی مساجد جرگلان به روش مذهب اهل سنت جهت شفای دکتر غیادی دو بار اذان گفته شده و دعای خیر می‌کنند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه