ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

امسال واکسن روی ۱۳۳ داوطلب ایرانی آزمایش می‎شود

معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیان اینکه انتظار می‌رود سازمان غذا و دارو طی یک هفته آتی مجوز تست بالینی واکسن «کووپارس» را صادر کند، گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده پیش از پایان سال ۱۳۳ داوطلب واکسن «کووپارس» را دریافت خواهند کرد.

به نوشته فارس، محمد حسین فلاح مهرآبادی، معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، پیش از ظهر امروز در آئین رونمایی از واکسن کووپارس و نشست خبری با اصحاب رسانه، در رابطه با توضیحات تکمیلی واکسن «کووپارس»، گفت: گام اول مطالعات واکسن تولید موسسه رازی را از میان گذراندیم و نمونه واکسن‌هایی که آماده تزریق به داوطلبان هستند به سازمان غذا و دارو ارسال شده است.
معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به اینکه روتین مطالعات و پاسخگویی سازمان غذا و دارو سه هفته است، ادامه داد: با این تفاسیر سازمان غذا و دارو ظرف هفته آتی باید مجوز تست بالینی واکسن را صادر کنند.
این مقام مسؤول در خصوص انتخاب داوطلبین دریافت واکسن تزریقی و استنشاقی کرونا تولید موسسه رازی، اضافه کرد: در این راستا اقدامات لازم برای طراحی سایت فراخوان ثبت نام انجام شده است، فرم ثبت نام پس از تأیید سازمان غذا و دارو برای متقاضیان البرزی و تهرانی فعال خواهد شد.
 برنامه ریزی برای انجام تست بالینی واکسن «کووپارس» در سه فاز
فلاح مهرآبادی با بیان اینکه تست بالینی واکسن کووپارس در بیمارستان رسول اکرم (ص) انجام خواهد شد، یادآور شد: شرایط هتلینگ برای ۱۳ داوطلبین در نظر گرفته شده است که سه ساعت پس از تزریق در آن اتاق مجهز استراحت می‌کنند سپس با توجه به اینکه واکسن نوترکیب است به مدت ۲۴ ساعت در یکی از بیمارستان‌هایی که شرایط مکفی را دارد مستقر و تحت نظر خواهند بود.
وی با اشاره به اینکه طبق پروتکل‌های اعلام این واکسیناسیون در سه دز انجام خواهد شد، گفت: در فاز اول ۱۳ داوطلب، فاز دوم ۱۲۰ نفر و در فاز سوم ۵۰۰ متقاضی واکسن را در سه دز متفاوت دریافت خواهند کرد؛ فاز دوم پس از ۲۳ روز از اجرای فاز اول تست بالینی انجام می‌شوند و متقاضیان تا ۱۴ روز به صورت شبانه روزی تحت نظر خواهند بود.
فلاح مهرآبادی در خصوص واکسن استنشاقی کووپارس بیان کرد: با توجه به اینکه راه انتقال ویروس کووید۱۹ از مجاری تنفسی است و واکسن‌ها فعلی نمی‌توانند زنجیره انتقال قطع کنند، این نوع از واکسن تولید شد تا متقاضیان ۵۰ روز بعد از تزریق واکسن این نوع را نیز دریافت کنند؛ البته این ملاحظه کاری و استفاده از هر دو نوع واکسن تنها در سال اول مصرف انجام خواهد شد.
این مقام مسؤول با اشاره اینکه برنامه ریزی‌های انجام شده بر این اساس بود که تا اسفند ماه بتوانیم به تولید انبوه برای نیاز کشور دست پیدا کنیم، افزود: در حال حاضر حدود یک سال فرصت نیاز است تا به این مرحله برسیم.
وی با اشاره به اینکه سازمان غذا و دارو ایران تاییدیه سازمان بهداشتی جهان را دارد، افزود: با مجوز سازمان غذا و دارو می‌توانیم پیش از سال ۱۴۰۰ تزریق به ۱۳۳ نفر از متقاضیان را داشته باشیم.
این مقام مسؤول در پایان با اشاره به حواشی موجود در فضای مجازی در خصوص واکسن‌های تولید داخل، گفت: تأمین زیرساخت‌های کافی برای تولید واکسن توسط دانشمندان داخلی و مجموعه موسسه رازی انجام شده است.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه