ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

اجرای طرح بازگشت به سنگر برای سربازان غایب و فراری استان

اترک: دادستان سازمان قضائی نیروهای مسلح خراسان شمالی گفت: سربازان غایبی که به خدمت بازگردند از تخفیف و عفو قابل توجهی برخوردار خواهند شد.

به گزارش اترک، مجتبی زارع در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار داشت: یکی از رسالت‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح احیای حقوق عامه است و با توجه به دغدغه سازمان قضایی نیروهای مسلح در جهت احیای حقوق عامه، شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده نقض حقوق شهروندی و تعرض از قوانین پیش‌رو توسط افراد نظامی و انتظامی به دادسرای نظامی مراجعه کرد و شکایت خود را علیه افراد خاطی تنظیم کنند.
وی از اجرای طرح "بازگشت به سنگر" در خراسان‌شمالی خبر داد و گفت: طرح بازگشت به سنگر با شروع دهه کرامت از تاریخ 31 تیرماه لغایت 18 مرداد ماه در استان اجرا خواهد شد و تمام سربازان فراری که یگان خدمتی آن‌ها در سطح استان است اگر خودشان را به یگان خدمتی معرفی کنند از حداکثر ارفاقات قانونی برخوردار شده و مجازات حبس آن‌ها حذف خواهد شد.
زارع با بیان اینکه بیشترین پرونده‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح در ارتباط با فرار از خدمت سربازی است، افزود: هر فرد مذکر ایرانی طبق قانون نظام وظیفه زمانی که 18 سال شمسی خود را به پایان رساند به مدت یک سال می‌تواند نسبت به معرفی خود جهت انجام خدمت سربازی اقدام کند در غیر این صورت مشمول غایب محسوب می‌شود و باید پرونده آن در دادسرای عمومی بررسی شود.
دادستان نظامی خراسان‌شمالی همچنین از مجازات سه ماه تا یک سال حبس برای سربازان فراری که یگان خدمتی آن‌ها مشخص شده است خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر اینکه این افراد در بند اختصاصی حبس مجازات خواهند شد می‌بایست اضافه خدمت خود را تا پایان مدت قانونی خدمت طی کنند.
زارع با اشاره به جرائم قابل پیگیری در دادسرای نظامی خراسان شمالی گفت: شهروندان خراسان شمالی می‌توانند در صورت مشاهده سرعت‌کاه‌های غیر مجاز و غیر ضروری در معابر، عدم تکریم ارباب رجوع در مراکز تعویض پلاک و پلیس +10 و همچنین نقض قوانین شهروندی از سوی دستگاه نظامی و انتظامی به دادسرای نظامی استان مراجعه کنند.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه