ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

انتقاد آبفای استان از مصرف آب خام در صنایع/ سند پایدار آب روستاییان تهیه شد

اترک/ وحدانی: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از مصرف آب خام در صنایع استان با وجود مشکل پایین بودن سطح آب‌های زیرزمینی انتقاد کرد.

به گزارش اترک، غلامحسین ساقی در نشست خبری گفت: با وجود اینکه برخی دشت‌های استان با مشکل پایین بودن سطح آب‌های زیرزمینی نواجه است اما صنایع استان در متوقف کردن استفاده از آب خام و دست اول، کمتر پای کار بوده‌اند.
وی افزود: شرکت آلومینای جاجرم در حالی آب مورد نیاز را از منابع زیرزمینی برداشت می‌کند که سفره‌های آب زیرزمینی در شهرهای گرمه و جاجرم افت داشته است.
ساقی با اشاره به استفاده آب‌های زیرزمینی در صنعت پتروشیمی خراسان در شهرستان بجنورد نیز گفت: چاه‌های آب که این مجتمع از آن برداشت می‌کند منابع مهم برای تأمین آب آشامیدن هستند و استفاده آن در صنعت بسیار نگران کننده است.
وی تصریح کرد: بر اساس برآوردها، میزان برداشت آب از چاه‌ها و مصرف در پتروشیمی خراسان بیش از مصرف شهروندان شیروان است و این رقم بسیار بزرگی است که جای نگرانی دارد.
ساقی افزود: در سند سازگاری با کم آبی استان صنایع ملزم شده‌اند که به تدریج استفاده از آب دست اول و خام را متوقف کرده و از پساب تصفیه شده استفاده کنند و زمینه آن هم در بجنورد مهیا است.
وی گفت: اگر صنایع بویژه صنایع بزرگ استان در امر جمع آوری فاضلاب شهری، مشارکت و سرمایه گذاری داشته باشند سود حاصل از آن، نصیب مردم و نسل آینده می‌شود.
ساقی افزود: در سند سازگاری با کم آبی، مقرر است صنایعی که مصرف آب آنان در سال بیش از ۱۰۰ هزار مترمکعب در سال است، استفاده از آب خام را متوقف کنند.

+تهیه سند پایدار آب روستاییان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از تهیه سند پایدار آب روستاییان استان خبر داد و گفت: برای تهیه این سند مشکلات هر روستا جمع بندی و احصاء و با حضور دهیاران و بخشداران صورت جلسه شد.
وی اضافه کرد: با تهیه سند پایدار آب روستاییان تیم وزارتی اشراف کامل برروی مشکلات روستاهای خراسان شمالی دارند.
ساقی اظهار کرد: در راستای این سند روستاهای دارای تنش آب خراسان شمالی به روستاهای وضعیت قرمز، دارای پیک مصرف، در مرز تنش و روستاهای سفید تقسیم بندی شوند تا به ساماندهی درست در این زمینه برسیم.
وی افزود: همچنین در این سند علاوه بر احصاء مشکلات، برنامه ریزی ریالی برای انجام اقدامات تا سال ۱۴۰۵ صورت گرفته است.
 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه