ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

آغاز توزیع مرغ منجمد در استان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: توزیع گوشت منجمد مرغ به منظور تنظیم بازار از دیروز در استان آغاز شده و این محصول با قیمت مصوب، عرضه می‌شود.

به نقل از ایرنا، رضا فیروزه با بیان اینکه محدودیتی در عرضه مرغ منجمد وجود ندارد، اظهار داشت:  قیمت مصوب گوشت منجمد مرغ، ۱۲۷ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم است.
وی با اشاره به اینکه قیمت مصوب گوشت مرغ کشتار روز به ازای هر کیلوگرم، ۱۲۹ هزار ریال است گفت: قیمت این قلم فرآورده پروتئینی در چند روز گذشته به حدود ۱۸۰ هزار ریال رسید.
فیروزه، کاهش جوجه ریزی را از علت‌های افزایش قیمت گوشت مرغ عنوان کرد و گفت: جهاد کشاورزی باید تلاش کند تا جوجه ریزی در سالن‌های مرغداری به موقع و به صورت مدیریت شده انجام شود، علاوه بر آن باید بتواند از خروج بیش از اندازه مرغ زنده از استان جلوگیری کند.
وی افزود: اولویت، تأمین نیاز استان است، البته در زمانی که قیمت گوشت مرغ به بیش از قیمت مصوب رسید، ما با توافق تنظیم بازار، برای جلوگیری از خروج مرغ زنده از استان اقدام شد البته کشتار مرغ برای ترانزیت به سیار استان‌ها ممنوع است.



+مرغداران متخلف به تعزیرات معرفی می‌شوند 
 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: مرغدارانی که محصول تولیدی‌شان را گران‌تر از نرخ مصوب عرضه کنند، با برخورد قانونی روبه‌رو شده وپرونده آنان به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.
فروش مرغ زنده به کشتاورز و یا کشتارگاه  بالاتر از نرخ مصوب، تخلف است و با مرغداران خاطی، برخورد می‌شود.
وی با بیان اینکه میزان مصرف گوشت مرغ در استان روزانه ۵۰ تا ۵۵ تن است گفت: میزان تولید در این استان، کمتر از میزان مصرف است، برای تولید مرغ، مجوزهای لازم در سال‌های گذشته داده نشده است، در این شرایط بخشی از نیاز از خارج استان تأمین می‌شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در طول یک سال گذشته، قیمت گوشت مرغ، در بسیاری از ماه‌ها، زیر قیمت مصوب بوده است، اما در چند روز اخیر، قیمت این محصول به بالاتر از نرخ مصوب رسیده است که در این زمینه، تلاش داریم تا بازار کنترل شود.
سالانه حدود ۲۲ هزار تن گوشت مرغ در استان مصرف می‌شود که حدود ۶ هزار تن از این میزان از سایر استان‌ها تأمین می‌شود.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه