ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

مصرف آب در خراسان شمالی 40 درصد افزایش یافت؛

کمبود آب در کمین مردم استان

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب وفاضلاب خراسان شمالی اعلام کرد: در تابستان با مشکل کمبود آب در خراسان شمالی مواجه خواهیم شد.

به گزارش اترک؛ رضا عطایی در مصاحبه بابخش خبری ساعت 9 صبح شبکه اترک با اشاره به افزایش دمای هوا در روزهای اخیر گفت: میانگین مصرف آب در استان خراسان شمالی در مقایسه با تابستان‌های گرم‌تر سال‌های قبل، به طور میانگین 40 درصد افزایش داشته است.
وی افزود: پیش بینی‌ها و بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد هر چه به سمت پایان تابستان و اوایل پاییز نزدیک‌تر شویم، میزان آب دهی چشمه‌ها، قنات‌ها و چاه‌ها کمتر می‌شود و در ماه‌های آینده در زمینه تأمین آب در استان خراسان شمالی با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.
معاون شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با اشاره به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از شهروندان خواست تا حد امکان از مصارف غیرضروری مانند آبیاری باغچه‌ها، شست و شوی خودروها و شست و شوی محوطه‌ها خودداری کنند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان هم در ارتباط زنده خبر ساعت 11 سیمای شبکه اترک گفت: با توجه به شیوع کرونا ویروس و تأکید بهداشت و درمان بر شست و شوی مکرر دست‌ها، مصرف آب  در استان 40 درصد افزایش یافت.
غلام حسین ساقی افزود: با مدیریت مصرف و کنترل آب‌های بدون درآمد همچون سرریز آب سدها، افزایش مصرف آب اکنون به 25 درصد کاهش یافت.
وی با بیان اینکه از 700 روستای زیر پوشش این شبکه بیش از 300 روستا با تنش آبی موجه هستند،گفت: 83 روستا وضعیت پایداری ندارد و با تانکر آبرسانی می‌شود.
 مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اضافه کرد: با توجه به اینکه آب قناتها و چاه‌های جدید حفر شده وارد مدار شده برای تأمین آب شرب در شهرها مشکل وجود نخواهد داشت.
شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از 200 هزار مشترک آب در شهرها و بیش از 121 هزار مشترک آب در روستاها دارد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه