ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

۱۸۰ دقیقه نشست با قاضی‌القضات خراسان شمالی/

تشریح پرونده مدیران متخلف و دانه درشت‌های استان

اترک/ عقیلی: رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی طی نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه به تشریح مفصل عملکرد دستگاه قضا در استان پرداخت و برخی پرونده‌های مهم در استان را تشریح کرد.

به گزارش اترک؛ حجت‌الاسلام اسدالله جعفری ظهر دیروز در نشست خبری با اشاره به اقدامات انجام‌شده از سوی دستگاه قضایی استان طی سال گذشته اظهار کرد: در سال ۹۸ درمجموع ۱۹۹ هزار و ۴۴۲ پرونده به دادسراها، محاکم عمومی، انقلاب، شوراهای حل اختلاف و شعب کیفری ۱ و ۲ و تجدیدنظر وارد شده است.

وی از مختومه شدن بالغ‌بر ۱۹۷ هزار پرونده در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده میزان ورودی پرونده ۶ و ۷ دهم درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش داشته است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از اهداف قوه قضاییه در دوره تحول کاهش ورودی پرونده است، تصریح کرد: طی دو ماه نخست سال جاری میزان ورود پرونده‌ها ۸ و ۷ دهم درصد نسبت به سال ۹۸ کاهش پیداکرده است.

قاضی‌القضات خراسان شمالی همچنین از رسیدگی به پرونده‌های مسن و معوق در استان نیز خبر داد و گفت: بر اساس دستورالعمل‌های صادرشده در مراحل اول و دوم استان خراسان شمالی جزو سه استان برتر در رسیدگی به پرونده‌های معوق در کشور بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دفاتر الکترونیک قضایی در سطح استان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به هدف‌گذاری انجام‌شده تلاش می‌کنیم تا مجموع دفاتر در سال جاری به ۲۰ دفتر الکترونیک قضایی در سطح استان افزایش یابد.

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی به موضوعات و اقدامات اقتصادی دستگاه قضایی نیز خاطرنشان کرد و افزود: در سال ۹۸ با توجه به جلسات شورای حفظ حقوق بیت‌المال ۵۲۴ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۳۲ میلیارد و ۶۸۹ میلیون تومان به اراضی ملی بازگشته که طی دو ماه نخست امسال نیز ۷ هکتار به این اراضی افزوده‌شده است.

وی با تأکید بر اهمیت انجام کاداستر اراضی استان گفت: طی سال ۹۸ بیش از یک و نیم برابر سهمیه استان کاداستر اراضی انجام‌شده اما برای امسال نیز انتظار داریم تا مجموعه استانداری و برنامه بودجه برای تأمین اعتبارات این طرح اقدامات لازم را داشته باشند تا عقب‌افتادگی سال‌های گذشته جبران شود.

جعفری همچنین به جلوگیری از تعطیلی و احیا واحدهای صنعتی نیز اشاره کرد و گفت: از تعطیلی ۱۰ واحد تولیدی جلوگیری شد و ۶ واحد تعطیل‌شده نیز احیا شد تا در مجموع ۲۳۴ نفر به شغل خود بازگردند.

 

+ انهدام باند جعل و توزیع اسکناس تقلبی

جعفری در ادامه به پرونده‌های کشف شده توسط دستگاه قضا استان اشاره داشت و از کشف پرونده‌ای تحت عنوان جعل و توزیع اسکناس‌های تقلبی پرده برداشت و گفت: پرونده‌ای تحت عنوان جعل و توزیع اسکناس‌های تقلبی کشف شده٬ این پرونده 11 متهم دارد که به صورت سازمان یافته و گسترده در سطح کشور فعالیت داشتند. حدوداً 100 میلیون تومان پول جعلی، مقداری طلا و اسناد جعلی از متهمین به دست آمده و در شعبه ویژه دادگستری استان در حال بررسی و پیگیری است.

 

+ دستگیری یک شهردار و 4 عضو شورای شهر

رئیس‌کل دادگستری استان در ارتباط با پرونده اختلاس در یکی از شهرداری‌های خراسان شمالی گفت: در پرونده اختلاس در شهرداری یکی از شهرهای استان، مسئول امورمالی شهرداری و 4 نفر از اعضاء شورای شهر متهم هستند که در این راستا 785 میلیون و 20 هزار ریال به بیت‌المال برگشت خورده و متهمین با قرار وثیقه و کفالت آزاد هستند.

 

+ اختلاسی دیگر در شهرداری

جعفری از پرونده‌ای دیگر با عنوان اختلاس، تضییع حقوق بیت المال، تحصیل مال نامشروع، تشکیل شبکه و جعل اسناد در یکی دیگر از شهرداری‌های استان خبر داد که شهردار آن متهم است به انجام معامله ممنوعه به علت ذی نفع بودن خودش. به گونه‌ای که شهردار هم خریدار محصول مورد نظر است و هم فروشنده محصول تحت عنوان مدیرعامل شرکت. وی اکنون با قید وثیقه آزاد است و پرونده در مراحل تکمیلی به سر می‌برد.

 

+ پرونده ریاست سابق صنعت معدن استان

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در ارتباط با پرونده اختلاس ریاست سازمان صمت استان گفت: پرونده اختلاس ریاست سازمان صمت خراسان شمالی پس از بررسی در شعبه 101 دادگاه کیفری بجنورد بنابر دفاعیات متهم برای ادامه تحقیقات، نیابتا به تهران ارسال شد و به علت حجم بالای کار به کندی پیش می‌رود.

 

+ پرونده عضو شورای شهر بجنورد

جعفری گفت: پرونده هتاکی یک عضو شورای اسلامی شهر بجنورد نسبت به اهالی یک خطه از خراسان شمالی منجر به محکومیت وی گردید اما این رأی با اعتراض نامبرده رو به رو شد که در حال حاضر این پرونده در شعبه 4 تجدیدنظر دادگستری خراسان شمالی در حال پیگیری است.

کشف پرونده «شرکت‌های هرمی» با چهار متهم، پرونده «تولید و انتشار کلیپ‌های مبتذل و غیر اخلاقی» با 6 متهم، «استخر روباز بانوان» بجنورد، پرونده «فرهنگیان»، اختلاس «آموزش و پرورش»، «آلومینا» و «قیر» از دیگر پرونده‌هایی بود که رئیس کل دادگستری در نشست خبری خود به آن اشاره داشت.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه