ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

افزایش سن ازدواج در استان

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، سن کنونی ازدواج در این استان نسبت به پنج سال پیش هشت ماه افزایش یافته است.

به گزارش اترک، علی زاهدی‌نیا آمار ازدواج های صورت گرفته استان در ۹ ماهه امسال را ۶ هزار و ۴۴۷ فقره برشمرد و اظهار کرد: میزان ازدواج در این استان ۱۰ در هزار است به این معنی که به ازای هر ۱۰۰ نفر یک ازدواج در این استان به وقوع می پیوندد.

وی با اشاره به آخرین درصد ارائه شده از میانگین کشوری ازدواج که هفت در هزار عنوان شده، افزود: بر این اساس خراسان شمالی همچنان رتبه نخست کشور را در زمینه ازدواج حفظ کرده است.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین سن ازدواج های ثبت شده در مردان استان مربوط به ۲۰ تا ۲۴ سال با ۲ هزار و ۴۲۹ فقره، ۲۵ تا ۲۹ سال با هزار و ۹۹۱ فقره و ۳۰ تا ۳۴ سال با ۸۳۶ فقره بوده است.

زاهدی نیا گفت: این در حالی است که بیشترین ازدواج ها در زنان در گروه سنی ۱۵ تا ۱۹ با ۲ هزار و ۲۴۷ فقره، ۲۰ تا ۲۴ سال با هزار و ۵۴۳ فقره و ۲۵ تا ۲۹ سال نیز ۸۸۱ فقره بوده است.

وی میانگین سن ازدواج در مردان استان را ۲۷.۸ اعلام کرد و افزود: این نرخ در نقاط شهری ۲۸.۲ و در نقاط روستایی ۲۵.۸ سال است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی افزود: میانگین نرخ ازدواج در زنان استان نیز ۲۲.۵ سال است که در مناطق شهری ۲۲.۹ و در روستاها ۲۰.۵ سال است.

زاهدی نیا در خصوص ارائه آمارهای مختلف از ازدواج های سنین پایین و بالا، با اشاره به لزوم نگاه درست و جامع تر نسبت به مساله ازدواج در کشور، خاطرنشان کرد: باید سناریوهای مختلفی را در این مقوله کنار هم قرار داده و به دنبال حل ریشه ای مشکل باشیم و فضا را به صورت کارشناسی و برنامه ریزی شده پیش ببریم

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه