ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

آنفلوآنزا در استان 3 قربانی گرفت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی از فوت 3 بیمار مبتلا به بیماری آنفلوآنزا در استان خبر داد.

به گزارش اترک، دکتر افشین دلشاد با اعلام این خبر گفت: آخرین نتایج آزمایش های صورت گرفته بر روی نمونه های ارسال شده، علت مرگ یک پسر ۵ ساله و یک زن ۵۰ ساله بر اثر بیماری آنفلوآنزا را تایید کرده است. 

وی اظهار کرد: پیش از این هم یک زن حدودا ۴۰ ساله در بجنورد بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا جان باخته بود و بانوی ۵۰ ساله درگذشته، زمینه بیماری قلبی نیز داشته است. 

وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد از مبتلایان به آنفلوآنزا بستری نمی شوند، خاطرنشان کرد: آمار دقیقی از شمار بستری شدگان بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در استان در دست نیست.

وی تصریح کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده، در فصل شیوع، ۲ درصد از افراد به بیماری آنفلوآنزا مبتلا می شوند و از این میزان هم پنج درصد فوت می کنند که البته بیشتر، افرادی هستند که زمینه آنرا داشته اند یعنی مبتلا به بیماری کلیوی بوده و یا سازمان ایمنی بدن خود را با تزریق دگزامتازون تضعیف کرده اند.

دلشاد با اشاره به اینکه درست است که شیوع آنفلوآنزا امسال نسبت به سال قبل افزایش یافته، یادآور شد: اما مرگ ناشی از آن، خیلی افزایش نداشت و در سال های قبل نیز به طور میانگین مرگ ۲ تا چهار نفر بر اثر این بیماری در استان گزارش شده بود.

وی افزود: به افراد مبتلا به آنفلوآنزا، توصیه می شود بهداشت فردی را رعایت کرده در منزل بمانند، دستمال کاغذی را در محیط رها نکنند و لوازم شخصی خود را از دیگران جدا سازند و با توجه به اینکه داروی درمان این بیماری، آنتی بیوتیک نیست از خوددرمانی بپرهیزند.

دلشاد درباره علت شیوع بیماری آنفلوآنزا در سال جاری گفت: بعضا ویروس به لحاظ ژنتیکی دچار تغییر می شود و این تغییرات، سبب می شود تا برای سیستم ایمنی بدن، ناشناخته باشد، برای همین است که واکسن آن نیز هر ساله تغییر می کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی اظهار داشت: اگر تغییرات ژنتیکی بیشتر باشد درصد شیوع بالاتر می رود و البته امسال در منطقه خاورمیانه و حتی در اروپا، این بیماری کمی زودتر آغاز شد و انتظار نداشتیم در این فصل سال شیوع داشته باشد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه