ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

پلیس هوشمند، امین مردم

هفته ناجا از فردا آغاز می شود

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: برنامه های هفته نیروی انتظامی از فردا با اجرای برنامه کوهپیمایی در سطح استان و شهرستان ها اجرا می شود.

گروه استان ها-خراسان شمالی-به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ محسن عربی در گفت و گو با خبرنگار پیگاه خبری پلیس اظهار داشت: طی این هفته برنامه های مختلفی در سه حوزه درون و برون سازمانی و همچنین حوزه بین الملل در راستای معرفی توانمندی پلیس با عنوان ، پلیس  هوشمند، امین مردم  اجرا می شود.

وی افزود:با توجه به بروز نمونه های جدید و متنوع از جرائم و آسیب های اجتماعی در دنیای مدرن امروز پلیس باید با طراحی الگویی تازه در ارائه خدمات انتظامی داشته باشد تا با جنبه های گوناگون پلیس در نیازهای روز جامعه تلفیق شود و زمانی اقدامات پلیس اثر بخش است که واقعیت های اجتماعی عصر حاضر متناسب باشدبه طوری که در الگوی سال جاری با عنوان پلیس هوشمند نامگذاری شده است.

سرهنگ عربی در ادامه با اشاره به اینکه امنیت به عنوان نعمتی بی بدیل است که خداوند به جامعه هدیه می دهد و یکی از ضروری ترین نیاز انسان ها بوده اظهار داشت: اگر یک جامعه پویا ودوام داشته  باشد بایستی از امنیت بالایی برخوردار باشد که امنیت شامل امنیت فردی و اجتماعی در جهان مرسوم است و امروز تامین امنیت اجتماعی وظیفه حکومت است و اگر حکومتی بی تفاوت باشد چرخ سیاست ، فرهنگ و اقتصاد جامعه از حرکت باز می ایستد و مردم نیز با بی امنیتی نمی توانند حکومت  را یاری می کند.

سرهنگ عربی خاطر نشان کرد در جمهوری اسلامی ایران نیز امنیت بر پایه مردم سالاری تشکیل گرفته است و در چهل سال گذشته امنیت اجتماعی تحقق پیدا کرده است که در این راستا امام خمینی (ره) نیز حراست و بقاء و تداوم جامعه اسلامی را به عنوان مهمترین راهکار بقاء و تداوم نظام اسلامی می داند و تلاش برای نگهبانی از دستاوردهای بزرگ ملت ایران را بارزترین وظیفه نیروهای نظامی و انتظامی می داند.

در این راستا ناجا به عنوان پیش قراول نیروهای نظامی ایران در برقراری نظم و امنیت اجتماعی به شمار می رود و ماموریت آن بیش از دیگرنیروهای مسلح و در ارتباط مستقیم با آحاد جامعه است و این موضوع ضرورت تعامل سازنده و اعتماد متقابل بین پلیس و مردم را می رساند.

چرا که بدون مشارکت و همکاری مردم با نیروهای پلیس امنیت اجتماعی پایدار ایجاد نخواهد شد و مشارکت زمانی اتفاق می افتد که مردم پلیس را از خودشان بدانند و اعتماد کنند و هر چه اعتماد مردم به پلیس افزایش یابد نیروی نیز به اهداف والای خود که برقراری نظم و امنیت اجتماعی است موفق تر خواهد بود لذا شعار و برنامه های اصلی هفته ناجا جامعه محور بودن آن و تاکید بر آن است که پلیس امین مردم باشد

البته در کنار مقبولیت مردمی پلیس تردید نیست که بایستی دارای اقتدار فردی و سازمانی باشد تا بتواند با قدرت ماموریت خود را دنبال کند و جامعه شناسان نیز می گویند بدون داشتن پلیس هوشمند و مقتدر ، امین مردم امنیت اجتماعی دست نخواهد یافت.

دبیر برگزاری ستاد هفته ناجا در استان در پایان، ارتقاء سرمایه های اجتماعی ناجا، افزایش میزان احساس امنیت بین مردم، معرفی دستاوردهای نیروی انتظامی و تحقق جلوه های عملی شعار سال نظیر صرفه جویی، کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری و انضباط مالی را از اهداف کلی برنامه های هفته ناجا دانست و افزود: تقویت زمینه های جلب مشارکت مردمی در توسعه امنیت نیز از اهداف کلی برنامه های این هفته است که طی سال نیز معاونت اجتماعی با خدمات و مشاوره هایی که انجام می دهد در این راستا تلاش می کند.

 

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه