ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

نگرانی والدین از افزایش قیمت شهریه مدارس غیرانتفاعی استان

هرساله یکی از دغدغه‌های اصلی دانش آموزان و خانواده‌ها، ثبت نام در مدارس سال آینده است که برخی از خانواده‌ها به دلیل کم بودن جمعیت کلاس‌های مدارس غیرانتفاعی، ترجیح می‌دهند که فرزندانشان در این مدارس تحصیل کنند و این مدارس نیز برای جذب بیشتر دانش آموز به دنبال ارائه خدمات متفاوت‌تری نسبت به مدارس دولتی و هیئت امنایی بوده‌اند.

به نقل از ایسنا، خراسان شمالی از جمله استان‌هایی است که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد اما افزایش قیمت ثبت نام در مدارس غیرانتفاعی این استان مانند بسیاری از استان‌های دیگر است و به دلیل کاهش توان خانواده‌ها در پرداخت هزینه‌ها، دیگر قادر به پرداخت هزینه مانند گذشته برای فرزندانشان در مدارس نیستند.

افزایش ناگهانی قیمت‌های مدارس غیر انتفاعی در حالی است که همچنان میزان افزایش قیمت این مدارس از وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها ابلاغ نشده و این موضوع موجب شده تا سردرگمی برای خانواده‌ها ایجاد شود.

برخی از خانواده‌ها با نام نویسی فرزندانشان در مدارس غیرانتفاعی به دنبال اسم و آوازه‌ای و برخی دیگر نیز در این مدارس به دنبال تفاوت در آموزش و کیفیت هستند.

نیکدل یکی از والدین بجنوردی که فرزند خود را در مدارس غیرانتفاعی ثبت نام کرده است، در گفتگو با خبرنگار ایسنا، بیان کرد: پسرم در پایه نهم تحصیل می‌کند و از پایه اول ابتدایی همیشه وی را در مدارس غیر انتفاعی ثبت نام کرده‌ام و امسال نیز برای ثبت نام که رفتم، اعلام کرده‌اند سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هزینه ثبت نام است درحالی که سال گذشته دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شهریه پرداخت کرده‌ایم.

وی در خصوص انتخاب مدارس غیر انتفاعی، بیان کرد: کم بودن تعداد دانش آموزان در کلاس درس یکی از دلایل برای ثبت نام پسرم در این مدارس بوده که در حال حاضر ظرفیت کلاس‌ها نیز افزایش پیدا کرده و تفاوتی با مدارس دولتی وجود ندارد.

وی ادامه داد: تفاوتی در رابطه با کیفیت آموزشی میان مدارس دولتی و غیردولتی وجود ندارد و هر زمان که از دیگر خانواده‌ها در مدارس دولتی پرس و جو می‌کنم خدماتی که ارائه می‌شود در یک سطح است و علتی برای افزایش قیمت در این مدارس وجود ندارد.

یزدانپناه مادر یکی دیگر از دانش آموزان مقطع ابتدایی در ادامه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، بیان کرد: سال گذشته شهریه‌ای که به مدرسه پرداخت کرده‌ام، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است و برای ثبت نام مجدد که برای ثبت نام رفته‌ام، اعلام شده که شهریه سال جاری دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

وی ادامه داد: حتی از مدرسه درخواست کردم که چند روزی در رابطه با تغییر ناگهانی قیمت تحقیق کنم، اما گفتند که تا دو روز دیگر فرصت دارید در غیر این صورت افزایش قیمت حتی اگر بیشتر از این نیز بود، نمی‌توانید پرونده را تحویل بگیرید.

سارا دانش آموز مقطع دبیرستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، گفت: سال گذشته سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شهریه پرداخت کرده‌ام و برای ثبت نام مجدد گفته‌اند که چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باید پرداخت کنید.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت هرچقدر باشد پرداخت می‌کنم، عنوان کرد: به دنبال تفاوت مدارس غیرانتفاعی با دیگر مدارس نیستم و با هر قیمتی باشد ثبت نام می‌کنم و برای من و خانواده‌ام تنها غیر انتفاعی بودن مدرسه مهم است.

یزدانی مادر یکی دیگر از دانش آموزان مقطع ابتدایی نیز اظهار کرد: سال گذشته شهریه‌ای که پرداخت کرده‌ام یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده اما برای ثبت نام مجدد که مراجعه کرده‌ام، گفتند ۷۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته‌ایم و این قیمت نیز هنوز قطعی نیست امکان افزایش آن وجود دارد.

احمدی مادر یکی از دانش آموزان مقطع متوسطه اول در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، بیان کرد: با مراجعه به مدارس دولتی گفتند که ظرفیت تکمیل شده و به این دلیل مجبور به ثبت نام فرزندم در مدارس حاشیه شهر یا مدارس غیر انتفاعی هستم و امسال نیز به دلیل مشکلات اقتصادی فرزندم را در مدرسه دولتی حاشیه شهر ثبت نام کردم.

 

+افزایش قیمت شهریه مدارس اعلام نشده است

مسعود عزیزی رئیس مدارس و مراکز غیر دولتی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه مدارس غیرانتفاعی نمی‌توانند بدون ابلاغ رسمی افزایش قیمت در شهریه‌ها داشته باشند، اضافه کرد: خراسان شمالی در جدول دریافت شهریه‌ها در کشور، بیست و هشتمین استان است.

وی با تاکید بر این‌که نسبت به سایر استان‌ها افزایش قیمت شهریه‌ها در خراسان شمالی بسیار کم است، اظهار کرد: مدیران مدارس غیر انتفاعی سال گذشته اگر مدرسه‌ای را با سه میلیون تومان اجاره کرده‌اند، امسال باید هشت میلیون تومان پرداخت کنند و همین مسئله موجب شده افزایش قیمت را جدی بگیرند.

عزیزی با اشاره به اینکه پیشنهادات افزایش قیمت در استان بررسی شده است، ادامه داد: این افزایش قیمت باید در وزارت آموزش و پرورش نیز بررسی و به استان‌ها ابلاغ شود که تاکنون ابلاغی از طرف وزارت به دست ما نرسیده و هیچکدام از مدارس بدون ابلاغ رسمی حق افزایش شهریه را ندارند.

رئیس مدارس و مراکز غیردولتی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار کرد: ۱۱ هزار دانش‌آموز در مدارس غیر انتفاعی خراسان شمالی در حال تحصیل هستند که با احتساب پیش‌دبستانی‌ها این تعداد به ۲۲ هزار نفر نیز می‌رسد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه