ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

نشست خبری استاندار به مناسبت سفر رئیس جمهور به استان؛

توسعه گرایان همیشه مخالف

استاندار خراسان شمالی پنجشنبه هفته گذشته به مناسبت در پیش رو بودن سفر ریاست جهوری در 23 و 24 تیرماه جاری به استان، طی نشست خبری در جمع خبرنگاران حاضر شد تا ضمن اعلام برنامه‌های این سفر پاسخگوی پرسش‌های خبرنگاران باشد.

به گزارش اترک، نخستین سؤال از دکتر شجاعی را روزنامه اترک درباره مصوبات سفر و خرید تیم فوتبال خونه به خونه پرسید که استاندار قریب به نیم ساعت درباره آن‌ها توضیح داد.

سخنان محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی در جمع خبرنگاران را در ادامه می‌خوانید:

 

+ سفر رهبری و دولت، جهش‌های توسعه آور برای استان

در تاریخ استان، ۲ اتفاق سبب توسعه این خطه از کشور شده که یکی از آن‌ها سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۹۱ و دیگری سفر دولت تدبیر و امید در سال ۹۴ بوده است.

در سفر رهبری ۱۷ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که بیش از دوسوم این میزان، جنبه اجرایی پیدا کرد و البته هنوز پنج هزار میلیارد ریال از اعتبارات این سفر هنوز عملیاتی نشده است.

در سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان نیز ۶ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که تا کنون ۹ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال برای اجرای مصوبات تخصیص یافته که البته بخشی از تعهدات آن سفر هم هنوز انجام نشده است.

 

+ ضرر مردم از اختلافات میان نمایندگان

اختلاف میان نمایندگان مجلس، سبب متضرر شدن منطقه می‌شود و این مردم هستند که باید تاوان آن را بپردازند.

اختلافی که میان نمایندگان استان بروز یافته، هیچ ارتباطی به برنامه سفر رئیس جمهوری به این خطه ندارد و البته چندان هم شدید و جدی نیست.

در آستانه سفر کاروان تدبیر و امید به منطقه باید همه تلاش کنیم تا از تمام توان برای بهره بردن از حضور دولت در استان بهره ببریم.

 

+ ضمانت اجرایی شدن مصوبات

ضمانت اجرایی شدن این مصوبه‌ها، پیگیری‌های ما و وضعیت اعتباری کشور است که هم نحوه پیگیری ما بسیار مهم است و هم وضعیت اعتبارات دولت.

در این سفر، تمام مصوبات به جامانده پیگیری می‌شود و تعهدات برجای مانده از سفر نخست ریاست محترم جمهوری به عنوان مصوبه جدید مطرح خواهد شد.

تلاش داریم بانک‌ها متعهد شوند تا سقف سه هزار میلیارد ریال در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی در استان سرمایه گذاری کنند. صنایع نیز به همین میزان برای مسئولیت اجتماعی، سرمایه گذاری و هزینه داشته باشند.

 

+ سهم خواهی از مدیریت جنگل گلستان

نمی‌شود بخشی از جنگل گلستان در حریم سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خراسان شمالی قرار گرفته باشد اما ما مسئولیتی در آن نداشته باشیم.

در سفر پیش روی هیئت دولت خواستار این خواهیم بود تا خراسان شمالی هم سهمی از مدیریت این پارک ملی داشته باشد.

این سفر فرصت مهمی برای جبران نداشته های استان است و باید از این فرصت استفاده کنیم و رویکرد ما این است که مردم، نتایج این سفر و حضور کاروان دولت تدبیر و امید را حس کنند.

 

+ ایجاد سه هزار شغل در استان توسط بنیاد برکت

قول ایجاد سه هزار شغل در استان توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از دستاوردهای این سفر است.

ستاد اجرایی فرمان امام (ع) با اجرای طرح‌های اشتغال زا، بنگاه و یا ظرفیت صندوق‌های خود، این میزان شغل را ایجاد می‌کند.

یکی از پیشنهادها در این سفر، تحویل شهرستان مرزی راز و جرگلان به بنیاد برکت برای اجرای اقدامات توسعه‌ای در این منطقه است.

 

+ پیگیری برای ایجاد منطقه آزاد تجاری در سفر رئیس جمهور

درحال رایزنی برای تصویب ایجاد منطقه آزاد و بازارچه مرزی در استان هستیم تا درصورت امکان طی سفر ریاست جمهوری با آن موافقت شود.

 

+ مخالفت به جای حمایت

مردم استان مازندران پس از طرح خرید تیم خونه به خونه از سوی خراسان شمالی معترض شده و حتی تجمع کردند تا تیمشان در همان شهر بماند اما در این استان، برخی معترض پیگیری برای داشتن یکی از نداشته‌ها هستند و تلاش دارند این کار انجام نشود.

برخی می‌گویند پول آلومینا را چرا صرف خرید تیم فوتبال می‌کنیم؟ اما سؤال اینجاست آیا کسی در جاجرم تاکنون از بودن آلومینا درآمد و دریافتی داشته؟ هر موضوعی در بحث اعتبارات ردیف مشخصی دارد که ما توانستیم از ظریت آلومینا برای اینکار استفاده کنیم.

+ باختن تیم فوتبال هم مفید است

تیم فوتبال ما هرچقدر هم که ببازد، نام خراسان شمالی را بر زبان می‌اندازد و از این حیث فید است. چند بار نام استان، جز در سیل و زلزله از اخبار سراسری شنیده شده است؟

برخی می‌گویند در این شرایط چرا پول صرف تیمداری شود، توسعه این نیست که اول اقتصاد بعد ورزش مورد رسیدگی قرار گیرد بلکه باید همه حوزه‌ها در کنار هم رشد کنند، توسعه باید همه جانبه باشد و ورزش هم باید در کنار سایر حوزه‌ها رشد و توسعه یابد.

انتقال تیم خونه به خونه نیازمند موافقت کمیسیون ماده ۵ ورزش و جوانان مازندران است که این کمیسیون تا کنون با آن مخالف بوده و تا موافقت آن نباشد، انتقال قابل انجام نیست. اما در حال تلاش و رایزنی هستیم تا موافقتشان را بگیریم.

+ حمایت‌ها بیشتر بود، تیم لیگ برتری می‌خریدیم

گزینه‌های مختلفی برای تیم فوتبال در لیگ‌های مختلف داریم. اما سعی و تلاشمان این است تا از لیگ درسته اول پایین‌تر نرویم. اگر انتقال تیم "خونه به خونه" منتفی شود به دنبال تیم دیگری خواهیم رفت.

اگر حمایت بیشتری می‌داشتم با کمی هزینه بیشتر حتی به سمت خرید تیمی از لیگ برتر می‌رفتیم.

 

+ توسعه گرا نماها!

عده‌ای خود را لیدر توسعه استان می‌دانند اما باید به آن‌ها بگویم نمی‌توانند لیدر توسعه باشند. چون ذهنشان بسته است. به همین دلیل اصلاً نباید حرف بزنند!

هرکه هرکاری می‌کند آن‌ها مخالفت می‌کنند. آخر شماها چه کاره‌اید؟

عده‌ای همیشه می گویند "نکن، نساز، نیار". یا می گویند شرایط استان... خب مگر شرایط استان از سازمان ملل به شما تحمیل شده؟ چطور همین کارها را در استان‌های همسایه انجام می‌دهند.

همین ذهن‌های بسته را داشته‌اند که مانع ساخته شدن استان شدند. حالا می‌خواهند بنده هم گوش دهم؟! نمی‌شود که!

برنامه نهار دکتر لاریجانی ابتدا در اسفراین بود اما هیچ جایی پیدا نشد. بهترین جایی که پیشنهاد دادند طبقه ششم یک ساختمان بود که 10 نفر هم در آن جا نمی‌شدند. آخرش مجبور شدیم به بجنورد بیاییم.

 

+ مشکلات اجتماعی خراسان شمالی را رنج می‌دهد

خراسان شمالی از مشکلات اجتماعی رنج می‌برد و آثار سوء آن به تدریج در استان دیده می‌شود.

اینکه آمار بی‌سوادی در استان از میانگین کشوری بالاتر است، نرخ ترک تحصیل بالا است و ترک تحصیل دختران افزایش یافته بدان معنا است که کار مطلوبی در حوزه اجتماعی، انجام نشده است.

خراسان شمالی در شاخص فرهنگ، ورزش و آموزش نسبت به میانگین کشوری ضعیف است.

در حال پیگیری برای برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری استان در سطح بین المللی هستیم. که طی چند ماه اخیر انجام خواهد شد.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه