ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

برچیده شدن مدارس سنگی تا مهر ماه در خراسان شمالی

رئیس سازمان نوسازی مدارس از جمع آوری 24 هزار بخاری نفتی در مدارس کشور تا مهر ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش اترک، رخشانی مهر در جمع مسئولان خراسان شمالی در بجنورد گفت: 24 هزار کلاسی که از بخاری نفتی در کشور استفاده می‌کنند و زیر ساخت آن‌ها فراهم است، جمع آوری خواهند شد.

وی افزود: بعد از جمع آوری این مدارس برنامه ریزی لازم برای جمع آوری بخاری‌های گازی در مدارس که استاندارد نیستند، برنامه ریزی خواهد شد.

وی در ارتباط با مدارس خشتی و گلی نیز اظهار کرد: 987 کلاس درس خشتی و گلی نیز تا اول مهر ماه جمع آوری می‌شوند که البته این کلاس‌های درس به غیر از کلاس‌های درس خشتی و گلی استان سیستان و بلوچستان هستند که به علت مشکل مدیریتی تا مهر ماه سال جاری جمع آوری نمی‌شود اما تا پایان سال جاری و یا مهر 99 برچیده خواهند شد.

رخشانی فر در ادامه با اشاره به اینکه در خراسان شمالی 17 مدرسه با 67 کلاس سنگی وجود دارد، بیان کرد: این کلاس‌های درس نیز تا مهر ماه با همکاری استان و این سازمان برچیده می‌شوند.

وی ادامه داد: بخاری‌های گازی کلاس‌های درس خراسان شمالی که استاندارد لازم را در مدارس ندارند نیز تا پایان مهر با همکاری سازمان نوسازی مدارس و این استان جمع آوری می‌شوند و جای خود را به بخاری‌های گازی استاندارد می‌دهند.

رخشانی فر تصریح کرد: همچنین قرار بر این شد تا در یک مناسبت برای خراسان شمالی جشنواره خیران مدرسه ساز در تهران برگزار شود تا کمک خیران مدرسه ساز در کشور شامل حال این استان نیز شود.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه 11 درصد مدارس این استان تخریبی هستند، گفت: میانگین کشوری مدارس تخریبی 26 درصد است واز سوی دیگر میزان مدارس مستحکم این استان 39 درصد است که رقم میانگین کشوری نیز همین عدد است.

رجب زاده اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی کشور 5.2 درصد است این درحالیست که این رقم در خراسان شمالی 5.06 درصد است.

وی تصریح کرد: این استان برای رسیدن به میانگین کشوری از جهت تأمین سرانه فضای آموزشی باید 23 هزار متر فضا ایجاد کند که رقمی حدود 70 میلیارد تومان را می‌طلبد.

علی قربانی نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس در ادامه این جلسه گفت: محروم‌ترین مدارس در خراسان شمالی در شهرستان بجنورد و در حواشی این شهر قرار دارد

وی افزود: از سوی دیگر 72 درصد از مدارس در بجنورد دو نوبته هستند و نیازمند توجه ویژه و اختصاص اعتبارات ملی است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه