ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

یک گردشگر ژاپنی:

منطقه زوارم شیروان جذاب و دیدنی است

اترک: یک گردشگر ژاپنی گفت: طبیعت منطقه زوارم شیروان در خراسان شمالی بسیار جذاب و دیدنی است و زندگی در میان مردم بومی این منطقه جذاب‌تر از طبیعت آن است.

به گزارش اترک، نوری شاین چی که به مدت یک روز در اقامتگاه بوم گردی زوارم شیروان اسکان داشته اظهار کرد: نحوه زندگی بومیان منطقه در این روستا تجربه خوبی برای شناخت از فرهنگ، آداب و رسوم این منطقه بود.

وی گفت: در چند هفته که سفر خود را به ایران شروع کرده‌ام، این کشور دارای فرهنگ‌ها، آداب و رسوم، جشن‌ها مختلفی بود که نشان پیشینهٔ تاریخی و غنی این کشور حکایت دارد.

 وی با بیان اینکه گردشگری روستایی به یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی در بسیاری از کشورهای جهان تبدیل شده است افزود: در سفر به مناطق این شهرستان که خانه‌های بوم گردی به شکل سنتی ساخته شده است موارد بسیار متنوعی از جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و فعالیت‌هایی می‌شود که در یک منطقهٔ روستایی و کشاورزی خاص وجود دارد.

نوری شاین چین از مشخصه‌های اصلی گردشگری روستایی را وجود فضاهای گسترده و باز برای دیدن گردشگرها در زمینه مختلف دانست و گفت: گردشگران این فرصت را دارند تا به طور مستقیم فعالیت‌های دامداری و کشاورزی را دیده و در زیست بوم منطقه به طبیعت گردی بپردازند.

زوارم یا دره بهشت خراسان شمالی از روستاهای هدف گردشگری در 28 کیلومتری جنوب غربی شهر شیروان یکی از نادرترین ییلاق‌های خراسان شمالی است که 20 روز قبل هم میزبان دو گردشگر از کشورهای سویس و آلمان بود..

شهرستان شیروان 6 روستای هدف گردشگری شامل اسطرخی، گلیان، زو ارم، قلعه زو و اوغاز را در بخش مرکزی دارد و منطقه گردشگری گلیل نیز در بخش سرحد این شهرستان واقع است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه