ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

افزایش ۲ برابری حجم آب سدهای استان

اترک: معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: حجم آب ذخیره سازی شده در مخزن سدهای استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال دو برابر افزایش یافته است.

به گزارش اترک، وحید واسطه اظهار کرد: اکنون ۶۰ درصد از حجم سدهای استان پر است که این رقم در سال گذشته، ۳۰ درصد گزارش شده است.

وی افزود: سدهای استان ۲۳۴.۳ میلیون مترمکعب ظرفیت ذخیره سازی دارند که اکنون ۱۴۱.۷ میلیون مترمکعب آب در این مخازن ذخیره است.

واسطه گفت: در مدت مشابه سال گذشته، ۷۲ میلیون مترمکعب آب در سدهای استان ذخیره شده بود که اکنون این رقم دو برابر شده است.

وی اضافه کرد: اکنون ۹۵.۵ درصد از حجم ۶۱.۲ میلیون مترمکعبی سد شیرین دره پر است و سد چری فاروج با ۳.۷ میلیون مترمکعب ظرفیت، کاملاً پر است.

واسطه با بیان اینکه اکنون ۹۶ درصد از مخزن سد سه میلیون مترمکعب گلول شیروان هم پر است، اظهار کرد: کمترین میزان ذخیره سازی آب مربوط به سد بارزو در شیروان است و اکنون تنها ۵۱.۴ درصد از ظرفیت ۹۲ میلیون مترمکعبی سد شیروان پر است.

وی گفت: در سال آبی جاری ۴۱.۹ میلیون مترمکعب وارد سد شیروان شده و این دریاچه اکنون ۴۷.۳ میلیون مترمکعب ذخیره دارد.

واسطه با بیان اینکه سد غلامان با ۱۳.۸ میلیون مترمکعب ظرفیت ذخیره سازی، ۹ میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد اظهار داشت: سد چندیر هم ۱۲.۲ میلیون مترمکعب ظرفیت ذخیره سازی دارد که اکنون ۸.۳ میلیون مترمکعب آب در مخزن این سد ذخیره است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: در سال آبی جاری، ۳۹۲.۳ میلی‌متر بارندگی در ایستگاه‌های این شرکت به ثبت رسیده است که این رقم در دراز مدت ۲۲۸.۸ میلی‌متر بوده است.

وی با بیان اینکه میزان بارندگی‌ها در استان به نسبت دراز مدت، ۱۶۳.۴ میلی‌متر بیشتر بوده و ۷۱ درصد افزایش دارد.

واسطه اظهار کرد: در مدت مشابه سال زراعی گذشته هم ۱۶۵.۵ میلی‌متر بارندگی در استان گزارش شده است که این رقم با ۲۲۶.۸ میلی‌متر افزایش در سال جاری به ۳۹۲.۳ میلی‌متر رسیده است.

وی گفت: میزان بارندگی‌ها در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۳۷ درصد بیشتر شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی با بیان اینکه بیشترین بارندگی‌های سال زراعی جاری از ایستگاه مرزی آیرقایه به میزان ۷۰۰ میلی‌متر در شهرستان راز و جرگلان بوده است افزود: کمترین بارندگی‌ها هم از شهرستان جاجرم با ۲۳۲ میلی‌متر ثبت شده البته میزان بارندگی‌ها در این شهرستان هم در این مدت بیش از ۲ برابر شده است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه