ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

هشدار درباره آلوده شدن منابع آب و خاک بجنورد

اترک: مدیر کل حفاظت از محیط زیست خراسان شمالی گفت: کارواش‌های بجنورد مصرف آب بالایی دارند و نبود بازچرخانی پساب آن‌ها احتمال آلودگی منابع آب و خاک را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش اترک، سید اصغر مطهری اظهار کرد: هدر رفتن آب شرب در بجنورد به یک چالش زیست محیطی تبدیل شده است که کارواش‌های فاقد تصفیه و بازچرخانی پساب در پی فعالیت خود برای مردم به وجود می‌آورند و شرکت آب و فاضلاب شهری استان باید جلوی استفاده از آب شرب توسط کارواش‌ها را بگیرد.

وی افزود: در حالی که ایران به ویژه خراسان شمالی در سال‌های اخیر با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند بسیاری از کارواش‌ها به جای استفاده از آب چاه از آب شرب برای شست و شوی خودروها استفاده می‌کنند و همچنان به کار خود ادامه می‌دهند و جلوی این کار باید از سوی متولیان این امر گرفته شود.

وی معتقد است: باید کارواش‌ها در شرایط کنونی کمبود آب و همچنین برای جلوگیری از احتمال آلودگی منابع آب و خاک به سمت بازیافت آب و بازچرخانی خروجی پساب‌ها حرکت کنند.

مطهری گفت: با توجه به شرایط فعلی محیط زیست و منابع آبی کشور، گسترش فرهنگ بازیافت آب می‌تواند مرهمی بر زخم‌های کشور و استان باشد و از به وجود آمدن شرایط بحرانی و غیرقابل کنترل جلوگیری کند.

وی افزود: کارشناسان محیط زیست بر این باورند که باید استفاده از سیستم تصفیه پساب برای تمام کارواش‌ها اجباری شود و در این راه با استفاده از سیاست‌های تشویقی، صاحبان این واحدهای خدماتی را برای حفظ محیط زیست آگاه و با متخلفان و کارواش‌های بدون مجوز برخورد قانونی کرد.

مطهری با بیان این که مدیریت کارواش‌ها بر عهده صنف مربوط به آن‌هاست، افزود: پایش فصلی کارواش‌ها در دستور کار اداره کل حفاظت محیط زیست قرار دارد و با توجه به این که اکثر کارواش‌های استان و بجنورد پساب‌های خروجی خود را بدون تصفیه و حذف مواد شیمیایی و سمی وارد چاه‌های جذبی می‌کنند احتمال آلودگی خاک و منابع آبی وجود خواهد داشت.

وی گفت: در صورت شکایت مردم از کارواش‌ها بنا به دلایل خاصی از جمله آلودگی صوتی و خاک این اداره کل به موضوع ورود می‌کند و با مشورت قضایی برخورد قانونی با آن‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه