ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

سلیقه‌یابی فرش و گلیم استان بی‌نصیب از افزایش قیمت دلار نماند

اترک: مدیر عامل شرکت شهرک‌های خراسان شمالی گفت: با توجه به برگزاری نمایشگاه فرش در آلمان طی سال آینده، با افزایش قیمت دلار و هزینه ها، بعید می دانیم افراد زیادی بتوانند در این نمایشگاه شرکت کنند.

به گزارش اترک، سیاوش وحدت اظهار کرد: تولید بر اساس سلیقه مشتریان یکی از عوامل تاثیرگذار ورود ایده به حوزه صنعت تولید فرش و گلیم در این استان است.

وی افزود: در گذشته بافندگان فرش و گلیم هر طرح و رنگی که تمایل داشتند بدون توجه به سلیقه‌های مشتریان در بافت فرش و گلیم به کار می‌بردند، اما بعد از ورود خوشه فرش در این استان این موضوع فرق کرد و هم اکنون فرش خراسان شمالی بر طبق سلیقه مشتریان بافته می‌شود.

وحدت اظهار کرد: در ابتدای ورود خوشه، بافندگان فرش نیز هیچ تمایلی بر تغییر نقشه و رنگ‌های بکار برده شده در فرش نداشتند و عادت و تعصب بر ادامه انجام کار سنتی از علل تاثیرگذار بر این امر بوده، اما هم اکنون این وضعیت فرق کرده است.

وی تأکید کرد: بافندگان گلیم نیز باید بر این موضوع توجه داشته باشند و از ایده‌های نو استفاده کرده و بر طبق سلیقه مشتری امر بافندگی را انجام دهند تا بتوانند بازارهای خود را حفظ کنند.

وحدت تصریح کرد: یکی از بازارهای مهم فرش ایران در کشور آلمان است که با حضور تعدادی از اعضای خوشه فرش خراسان شمالی در نمایشگاهی که مرتبط با این موضوع در آن کشور برگزار شد، حضور یافتند و در آنجا موفق شدند تا سلیقه مشتریان خود را پیدا و بر طبق سلیقه آن‌ها فرش را ببافند.

وی گفت: به احتمال فراوان این نمایشگاه سال آینده در آلمان برگزار خواهد شد و بهترین فرصت برای فعالان در عرصه گلیم است، اما با بالا رفتن قیمت دلار و افزایش هزینه‌های حضور در این نمایشگاه، بعید می‌دانم افراد زیادی بتوانند در آن نمایشگاه حضور یابند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه