ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

استقبال مادران دارای سه فرزند از بیمه اجتماعی رایگان

اترک / طاهری: بر اساس ماده ۲۱ قانون جوانی جمیعت، زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بالاتر تحت پوشش بیمه اجتماعی به صورت رایگان قرار خواهند گرفت که مرحله نخست این طرح اواخر سال ۱۴۰۲ در دولت سیزدهم اجرایی شد.

 

اواسط اسفند سال گذشته فراخوان «ثبت‌نام از مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر» در مناطق روستایی و عشایری در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت اعلام شد. آخرین اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان نشان می‌دهد نزدیک به ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار نفر از زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار خواهند گرفت که مرحله نخست این طرح اواخر سال ۱۴۰۲ اجرایی شد.

 در راستای اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، کلیه مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر که ساکن در مناطق روستایی و عشایری هستند می‌توانند بصورت کاملا رایگان تحت پوشش این صندوق قرار گرفته و از مزایای این بیمه شامل مستمری بازنشستگی، مستمری از کار افتادگی و مستمری بازماندگان متوفی بهره‌مند شوند.

ثبت نام 8500 مادر دارای سه فرزند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی به استقبال مادران دارای سه فرزند و بالاتر از بیمه اجتماعی اشاره ای کرد و  گفت: هشت هزار و ۵۰۰ زن دارای سه فرزند این استان در طرح بیمه رایگان از اواخر اسفند ماه سال گذشته تاکنون پیش ثبت نام کردند که این آمارافزوده خواهد شد.

محمدرضا بیدی افزود:  این طرح در پایان سال گذشته در راستای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرا شد که گروه هدف تا پایان فروردین ماه مهلت پیش ثبت نام داشتند و خوشبختان زنان جامعه هدف روی خوش به این بیمه نشان دادند.

 

تمدید مهلت ثبت نام

وی گفت:  به دلیل حجم بالای مراجعات مشمولین ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با موضوع بیمه اجتماعی رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایری و درخواست های مکرر واصله از سراسر کشور، حسب هماهنگی ها و دستورات مدیرعامل صندوق، زمان ثبت نام مشمولین قانون تا اطلاع ثانوی تمدیدشد.

وی تصریح کرد:  لذا از کلیه مشمولین درخواست می گردد دراسرع وقت با مراجعه به موسسات کارگزاری صندوق درسراسرکشور و یا با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی صندوق به نشانی www.roostaa.ir نسبت به نام نویسی و عضویت خویش اقدام نمایند.

وی افزود: در این طرح  که مهلت ثبت نام تا ۳۰ فروردین ماه جاری اعلام شده بود صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تا اطلاع ثانویی مهلت ثبت نام را تمدید کرده است که اینک از تمامی گروه مشمول می خواهیم از این فرصت باقی مانده استفاده کنند و ثبت نام را به تاخیر نیدازند و تاکنون این استان در پیش ثبت نام در صدر استان های کشور قرار دارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی تصریح کرد: از تمامی مادران دارای سه فرزند و بیشتر روستایی، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و سایر گروه ها می خواهیم که زودتر نسبت به پیش ثبت نام اقدام کنند و احتمال فرصت تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری وجود دارد.

وی گفت: در اجرای این طرح با تایید استعلامات لازم مادران دارای سه فرزند و بیشتر ۱۰۰ درصد از خدمات بیمه ای صندوق به صورت رایگان بهره مند خواهند شد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: مبلغ حق بیمه توسط دولت پرداخت می شود و از هم استانی می خواهم که از این فرصت برای بهره مندی از مزایای بیمه ای که شامل مستمری پیری، بازماندگان و مستمری از کار افتادگی کلی و همچنین نقل و انتقال سوابق است، استفاده کنند.

بیدی تصریح کرد: متقاضیان در این فرصت باقی مانده به آدرس https://www.roostaa.ir بخش "ثبت نام مرحله نخست مادران روستایی و عشایری (غیر شاغل) " اقدام کنند و همچنین می توانند به موسسات کارگزاری صندوق درسراسر استان مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: به دلیل حجم بالای مراجعات مشمولین ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با موضوع بیمه اجتماعی رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایری و درخواست های مکرر  زمان ثبت نام مشمولین قانون تا اطلاع ثانوی تمدیدشد.

وی شرایط بهره مندی از این طرح برای مشمولین را شامل مادران غیرشاغل ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر عنوان کرد و گفت: حداقل سه فرزند از یک مادر، حداقل سه فرزند در قید حیات، حداقل سه فرزند دارای تابعیت ایرانی از دیگر شرایط این طرح است.

 مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی  تصریح کرد: نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند سوم و بیشتر بالای ۲.۵ درصد نباشد.

وی گفت: با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند، ۲ سال به سنوات بیمه ای مشمول اضافه خواهد شد.

بیدی خاطرنشان کرد: بیمه شدگان حال حاضر صندوق درصورت احراز شرایط مندرج در قانون؛ می توانند در دوره تمدید خود از مزایای این قانون بهره مند شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی اضافه کرد: با توجه به اولویت بندی ثبت نام مشمولین از سوی ستاد ملی جوانی جمعیت؛ مرحله پیش ثبت نام نخست مربوط به مادرانی است که تاریخ تولد فرزند سوم و بالاتر ایشان از تاریخ ۱۳۹۶ به بعد است.

بیدی تصریح کرد: پس از احراز شرایط مندرج در ماده (۲۱) از طریق سازمان ثبت احوال کشور؛ استعلام تایید غیرشاغل و عدم دریافت مستمری از سایر صندوق ها ثبت نام قطعی متقاضیان ثبت و نتیجه از طریق پیامک به ذینفع اطلاع رسانی خواهد شد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه