ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

آمادگی خراسان شمالی برای سفرهای نوروزی

اترک/رضا علی آبادی: رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به اینکه سرقت جرم نخست استان است، گفت: ۸۵ درصد سرقت‌ها توسط افراد معتاد به مواد مخدر صورت می‌گیرد. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از برگزاری دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

اترک/ جواد نادری: علی مستوفیان با اعلام این خبر افزود: دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان شمالی روز گذشته با حضور کمیته ۱۰ گانه ستاد اجرایی خدمات سفر در تالار مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم بجنورد برگزار شد.

مستوفیان ادامه داد: در این جلسه دستگاه‌های اجرایی با ارائه گزارش آمادگی خود را برای ایجاد سفری ایمن و خاطره‌انگیز برای مسافران و زائران ورودی به استان اعلام کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی افزود: تلاش می‌کنیم با تشدید نظارت بر تأسیسات گردشگری استان و رفع نواقص موجود، خدمات شایسته‌ای را به مسافران و زائران ارائه دهیم.

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

دلخوش به بارش های خراسان شمالی نباشیم؛

کاهش ۹۶ درصدی بارش باران در خراسان شمالی طی اسفند ماه

اترک/ مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی گفت: مقایسه بارش باران و نزولات آسمانی طی اسفندماه امسال در مقایسه با اسفندماه سال گذشته نشان می دهد بارش ها در خراسان شمالی ۹۶.۵ درصد کاهش یافته است.

مجید بیجندی اظهار کرد: نزولات آسمانی امسال در استان نسبت به سال گذشته افزایش داشت اما مقایسه سال آبی جاری و همچنین مقایسه سالانه بارش ها با دوره بلند مدت در استان نشان می دهد که با کمبود بارش و نزولات آسمانی روبه رو هستیم.

وی بیان کرد: طی امسال تا کنون ۱۶۴.۱ میلیمتر بارش در استان اتفاق افتاده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۶۴.۳ میلیمتر بود نشان از کاهش ۰.۱ درصدی دارد.

وی ادامه داد: مقایسه بارش های امسال در استان در مقایسه با دوره آماری بلند مدت که ۱۹۸ میلیمتر بود نیز نشان از کاهش ۱۷.۲ درصدی بارش ها نسبت به بلند مدت دارد.

بیجندی همچنین به آمار دمای استان اشاره کرد و افزود: میانگین دمای امسال در استان ۱۴.۹ درجه و طی سال گذشته ۱۵.۶ درجه بود که نشان می دهد هوای امسال استان ۰.۷ درجه خنک تر شده است.

این مسئول تاکید کرد: درست است که دمای هوای استان نسبت به سال گذشته مقداری خنکتر شده است اما مقایسه دمای امسال با دوره آماری بلند مدت که دمای آن ۱۴.۴ درجه ثبت شده، نشان از افزایش ۰.۵ درجه ای دمای هوا در بلند مدت دارد که ناشی از تغییرات اقلیمی است.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی به بارش های استان طی اسفند ماه جاری نیز اشاره کرد و گفت: بارش های اسفندماه برای کشاورزان اهمیت بالایی دارد. آمار این مدت نشان می دهد که طی پارسال ۳۹.۳ میلیمتر بارش طی اسفند ماه اتفاق افتاده اما امسال فقط ۱.۴ میلیمتر بارش رخ داده و تاکنون کاهش ۹۶.۵ درصدی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: اگر بارش های اسفند امسال را با دوره آماری بلند مدت نیز مقایسه کنیم، نشان از کاهش ۹۴ درصدی دارد. چرا که میانگین بارش دوره آماری در اسفندماه استان، ۲۲.۹ میلیمتر بوده است و اسفند امسال فقط ۱.۴ میلیمتر بارش رخ داده است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه